فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۴۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۱ - ۱۶-۱۲-۱۴۰۴
کد ۱۱۴۷۴۸۰
انتشار: ۲۰:۰۱ - ۱۶-۱۲-۱۴۰۴

دعوا سر نفت است، نه هسته ای

حسین موسویان
اظهارات او نشان می‌دهد که دلیل واقعی جنگ آمریکا علیه ایران در سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۶ مسئله هسته‌ای نبوده، بلکه نفت بوده است.
حسین موسویان نوشت: مدیر اجرایی شورای انرژی کاخ سفید رسما اعلام کرد که هدف آمریکا به دست گرفتن کنترل کامل بر ذخایر نفت ایران است.
 
‏سه نکته باید مورد توجه قرار گیرد:
 
‏۱- اظهارات او نشان می‌دهد که دلیل واقعی جنگ آمریکا علیه ایران در سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۶ مسئله هسته‌ای نبوده، بلکه نفت بوده است.
 
‏۲- هدف کودتای سال ۱۹۵۳ آمریکا و بریتانیا علیه دولت نخست‌وزیر مصدق و برقراری دیکتاتوری شاه، تضمین کنترل بر نفت ایران بود.
 
‏۳- به نظر می‌رسد هدف گسترده‌تر آمریکا، کنترل منابع انرژی در منطقه خلیج فارس به عنوان راهی برای مهار چین است.

 

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: نفت ، هسته ای ، جنگ
ارسال به دوستان
حمله ترامپ به ممدانی: با کمک سه کمونیست پیروز شد واردات محصولات کشاورزی از آمریکا ؛ عقلانی و درست است / به این دلایل ... روبیو: یادداشت تفاهم با ایران ظرف ۶۰ روز اجرا خواهد شد سفر به جهنم شیشه ای مکزیک (+فیلم و عکس) پست جدید ترامپ: ساعتی که از ۱۹۷۹ به حرکت درآمد (+ترجمه) بقائی: صلح واقعی تنها با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود تغییر محسوس تخصیص ارز صنعت از شنبه/ تامین 2 میلیارد دلار در گام اول حمله پهپادی اسرائیلی به دو خودرو در جنوب لبنان مالیات ستانی از خانه های خالی/ فقط 7 میلیارد تومان در سال 1404 ادعای ترامپ درباره پیوستن بازرسان آمریکایی به آژانس برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران گفت‌وگوی تلفنی عراقچی با وزیر خارجه عربستان آقای میثاقی برای افکار عمومی ارزش قائل باشید کتاب‌های فلسفی در کتابخانه رهبر شهید (+عکس) صادرات صنایع دفاعی و هوافضایی ترکیه به 6.7 میلیارد دلار رسید سقوط طلا به زیر ۴۰۰۰ دلار؛ پایین‌ترین سطح از آبان ۱۴۰۴