کد خبر ۱۱۵۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۱۱-۰۲-۱۴۰۵
کد ۱۱۵۹۸۰۴
انتشار: ۱۴:۴۱ - ۱۱-۰۲-۱۴۰۵

علم الهدی: دیگر مذاکره معنایی ندارد

علم الهدی
نمی‌شود ما تنگه هرمز، این سرمایه راهبردی خود را بدهیم تا او تحریم‌ها را بردارد و بعد بیشتر به ما فشار بیاورد. در خصوص فناوری هسته‌ای نیز مقام معظم رهبری فرمودند که اگر ما اورانیوم خود را رقیق کنیم، این بار آمریکا با بمب هسته‌ای به سراغ ما می‌آید، زیرا آن‌ها جز با بلعیدن و دزدیدن ثروت کل منطقه با هیچ چیز دیگری کنار نمی‌آیند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه اگر تسلط بر تنگه هرمز را حفظ کنیم دیگر کسی نمی‌تواند زمزمه و نغمه حمله به ما را داشته باشد، گفت: اکنون که این تنگه را به عنوان سرمایه راهبردی گرفتیم و می‌توانیم با تمام دنیا معامله کنیم، دیگر مذاکره معنایی ندارد.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز ۱۱ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با اشاره به فرارسیدن روز خلیج‌فارس، اظهار کرد: اگرچه روسای جمهور قبلی آمریکا نیز خواستار تصرف خلیج‌فارس بودند، اما به دلیل اینکه خلیج‌فارس جای ثروت و درآمد است و نه جنگیدن، هیچ حرکت نظامی انجام ندادند و به همین دلیل پایگاه‌های نظامی خود را در منطقه به وجود آوردند تا بر خلیج‌فارس مسلط شوند. اما رئیس‌جمهور فعلی آمریکا ندانسته یا با محاسبات غلط، دست به تهاجم نظامی و محاصره دریایی زد.

وی ادامه داد: آمریکا با خودش فکر می‌کرد اگر رهبر انقلاب و فرماندهان نظامی ما را شهید کند، می‌تواند چهار روزه وارد ایران و بر خلیج فارس مسلط شود، اما نمی‌دانست که این کشور ملت و مردمی شجاع و مقاوم دارد که با شهادت رهبر و فرماندهان نظامی خود کمتر از یک هفته رهبری جدید انتخاب خواهند کرد که همان قدرت و توانمندی‌ها را در مدیریت کشور دارد. آن‌ها فکر کردند این ملت به‌پاخاسته و مترقی در فناوری‌های گوناگون با شهادت فرماندهان خود نمی‌توانند کاری کنند اما این مردم فرماندهان قدرتمندتری را به میدان آوردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ذات استکباری آمریکا چیزی جز تسلیم شدن را قبول نمی‌کند، افزود: لذا معامله و مذاکره معنایی ندارد. ما با آمریکا چه ارتباطی می‌خواهیم داشته باشیم وقتی مذاکره و معامله به معنای تسلیم شدن ماست؟ لذا اکنون که ما تنگه هرمز را به عنوان سرمایه راهبردی گرفتیم و می‌توانیم با تمام دنیا معامله کنیم، دیگر مذاکره معنایی ندارد. تا به امروز به سراغ تنگه هرمز نرفته بودیم، زیرا مجبور نبودیم اما اکنون که مجبور شدیم، این تسلط باید ادامه پیدا کند. دیگر کسی در دنیا نمی‌تواند ما را تحریم و یا با ما دشمنی کند. اگر ما این تسلط را حفظ کنیم دیگر کسی نمی‌تواند زمزمه و نغمه حمله به ما را داشته باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، علم‌الهدی با بیان اینکه فناوری هسته‌ای فناوری بومی ماست، اظهار کرد: در این دو مسأله هیچ مذاکره‌ای معنا ندارد و هیچ سخنی با آمریکا نداریم و نباید داشته باشیم. مسئولینی که در این کشورِ ضدآمریکایی مسئولیت قبول کردند، اکنون نیز باید با همان دشمنی و مخالفت با آمریکا کشور را اداره کنند، اگر نمی‌توانند چرا از اول این مسئولیت را قبول کردند؟ جنگ ما با آمریکا ۴۷ سال سابقه دارد و محدود به حصر دریایی امروز نیست.

وی با بیان اینکه آمریکا به هیچ قیمتی تحریم‌ها را بر نمی‌دارد، چون تنها اهرم فشار او بر ماست، اضافه کرد: بنابراین نمی‌شود ما تنگه هرمز، این سرمایه راهبردی خود را بدهیم تا او تحریم‌ها را بردارد و بعد بیشتر به ما فشار بیاورد. در خصوص فناوری هسته‌ای نیز مقام معظم رهبری فرمودند که اگر ما اورانیوم خود را رقیق کنیم، این بار آمریکا با بمب هسته‌ای به سراغ ما می‌آید، زیرا آن‌ها جز با بلعیدن و دزدیدن ثروت کل منطقه با هیچ چیز دیگری کنار نمی‌آیند.

ارسال به دوستان
بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا؛ حمایت از مذاکرات تهران-واشنگتن ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده   از اتاقی ۹ متری تا باشگاهی برای رویاها؛ روایتی از 16 سالگی « کتابخانه روستایی فاطمه‌ها» معاون ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران جلوی افزایش اختلاف ها را می گیرد رهبر انصارالله: حضور اسرائیل در سومالی‌لند را تحمل نمی‌کنیم پیام تسلیت و ابراز همدردی پزشکیان با دولت و ملت ونزوئلا در پی زلزله اخیر  مفقود شدن بیش از 21 هزار نفر در پی زلزله‌های ویرانگر ونزوئلا