فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۷۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۷-۱۲-۱۳۸۹
کد ۱۵۷۶۰۸
انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۷-۱۲-۱۳۸۹

پرداخت الکترونیکی بهای سوخت در جایگاه ها

عصر ایران
وی افزود: قرار است با همکاری بانک ملت امکان پرداخت آنلاین وجه سوخت در همه جایگاه های عرضه سوخت کشور فراهم شود.

با تجهیز همه جایگاه‌های عرضه بنزین به سامانه آفلاین (غیربرخط) پرداخت الکترونیک، پرداخت بهای سوخت در 2 هزار و 622 جایگاه، به صورت نقدی و الکترونیک امکان‌پذیر شد.
 
به گزارش شبکه اطلاع رسانی وزارت نفت؛ معاون فنی سامانه هوشمند سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام این خبر افزود: طرح پرداخت الکترونیک وجه سوخت به عنوان مرحله سوم پروژه کارت هوشمند سوخت با نام کیف پول الکترونیک در حال اجراست و همه جایگاه های عرضه سوخت کشور به سامانه پرداخت الکترونیک به صورت آفلاین مجهز شده اند.

شهرام رضایی با بیان اینکه از دو روش برخط (آنلاین) و غیر برخط (آفلاین) برای پرداخت الکترونیک بهای سوخت در جایگاه های کشور استفاده می شود، افزود: بیش از یک هزار و 700 جایگاه سوخت کشور به سامانه پرداخت الکترونیک به صورت آنلاین مجهز شده اند.

وی افزود: قرار است با همکاری بانک ملت امکان پرداخت آنلاین وجه سوخت در همه جایگاه های عرضه سوخت کشور فراهم شود.

رضایی گفت: در سیستم آنلاین، کارت هوشمند سوخت باید به کارت عضو شتاب متصل باشد تا در زمان سوخت‌گیری، مبلغ مورد نظر از کارت عضو شتاب کسر و به حساب جایگاه‌دار واریز ‌شود، اما برای اتصال جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی به سامانه آفلاین نیازی به خطوط مخابراتی پرسرعت نیست و راه اندازی این سامانه از سامانه آنلاین ساده تر است.

معاون فنی سامانه هوشمند سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: در سامانه آفلاین، صاحب کارت هوشمند سوخت نخست باید کارت خود را در مراکز پشتیبانی کارت هوشمند سوخت، شعب بانک ملت، جایگاه‌های عرضه فرآورده، پذیرنده های فروشگاهی بانک ملت، پایانه‌های حمل‌ونقل یا دفاتر خدمات ارتباطی ، پول دار ( شارژ) کند که تا یک میلیون تومان امکان پذیر است.

به گفته وی، پس از پول دار شدن کیف پول الکترونیک (کارت هوشمند سوخت)، صاحب کارت می تواند در هریک از جایگاه ها، سوخت دریافت کند و پس از پایان موجودی؛ دوباره کارت خود را پول دار کند.

معاون فنی سامانه هوشمند سوخت با تاکید بر اینکه اتصال سامانه پرداخت الکترونیک هزینه ای برای جایگاه ها ندارد، افزود: در صورت فروش سوخت به روش پرداخت الکترونیکی در جایگاه ها، به صاحبان جایگاه ها امتیازها تشویقی نیز تعلق می گیرد.

رضایی افزود: گرفتن امتیازهای تشویقی در جایگاه های سوخت، سبب بالا رفتن امتیاز آنها در رتبه بندی جایگاه ها و افزایش کارمزد جایگاه داران می شود.

به گفته وی، در صورت فروش سوخت به روش پرداخت الکترونیک، امتیازهای تشویقی بانک ملت نیز به جایگاه داران داده می شود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
تعطیلی رواق کشوردوست به دلیل حفظ حرمت مکانی که به نام رهبر شهید انقلاب بود... از ورود خودرو‌های فاقد بیمه شخص ثالث در ایام اربعین جلوگیری شود شانس موفقیت مذاکرات پیش‌رو را بالا می‌دانم مشمولان متولد سال ۸۷ برای شرکت در پیاده روی اربعین نیاز به دریافت مجوز خروج از کشور ندارند چرا تانک‌های روسی کوچک‌تر هستند؟ /راز پنهان پشت ظاهری متفاوت ترامپ برای پول‌درآوردن رئیس جمهور شد بانک‌ها زیر آتش هکرها / فیلترینگ چگونه شبکه بانکی را آسیب‌پذیر کرد؟ اسپیس‌ایکس خط لوله گاز می‌سازد!  وداع تلخ با جام جهانی/ جام مِی و خونِ دل هر یک به کسی دادند!/ 10 واقعیت را نادیده نگیریم چرایی استقبال و کوچ کاربران از پیام‌رسان‌های داخلی سه زمین‌لرزه بزرگ اخیر در آمریکا، ژاپن و ونزوئلا بی‌ارتباط به هم بودند پلیس با خودروی جدید به خیابان آمد (+عکس) تهدید چین آمریکا را ترساند / آغاز یک پروژه نظامی مهم چرا تاریخ امتحانات یازدهمی‌ها و دوازدهمی‌ها دیگر تغییر نمی‌کند؟ تاریخ‌سازی رامین رضاییان؛ عبور از رکورد ۲۰ ساله گل‌محمدی
نظرسنجی
در مجموع چه نمره ای به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی می دهید؟