فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۹۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۰۹-۰۹-۱۳۹۰
کد ۱۹۱۵۷۸
انتشار: ۱۶:۲۷ - ۰۹-۰۹-۱۳۹۰

مترو پایگاه اطلاع رسانی ایدز می شود

عصر ایران
دسترسی به آموزش، پیشگیری، مراقبت و درمان ایدز را حق هر انسان است و اداره کل سلامت شهرداری تهران با پیش بینی برنامه های ویژه ای جهت افزایش آگاهی شهروندان در خصوص عوامل ابتلا به ایدز، شیوه های پیشگیری و روش های برخورد با این بیماری سعی دارد شهروندان را از این حق برخوردار سازد.

معاون ارتقا سلامت، اداره کل سلامت شهرداری تهران با تشریح برنامه‌های این اداره کل در روز جهانی و هفته ایدز از استقرار پایگاههای اطلاع رسانی ایدز در ایستگاه های مترو خبر داد.

مهدی امیری در گفتگو با مهر با اشاره به برنامه های روز جهانی ایدز گفت: هر سال مصادف با 10 آذرماه اداره کل سلامت شهرداری تهران به عنوان یکی از اعضای اصلی ستاد ویژه وزارت بهداشت، درمان و خدمات پزشکی طی رایزنی با این ستاد برنامه های هدفمندی را به صورت متمرکز و منطقه ای در سطح شهر تهران برگزار می کند.

وی ادامه داد: امسال به دلیل تقارن ایام ماه محرم با این روز ستاد مذکور 5 لغایت 11 آذرماه را با عنوان " هفته اطلاع رسانی ایدز" نام گذاری کرد و شعار "رسیدن به صفر" را به منظور تحقق سه هدف به صفر رساندن موارد جدید به ابتلاء به اچ. آی. وی، به صفر رساندن انگ و تبعیض همچنین به صفر رساندن مرگ ناشی از ایدز را برای آن انتخاب کرد.

امیری عنوان کرد: دسترسی به آموزش، پیشگیری، مراقبت و درمان ایدز را حق هر انسان است و اداره کل سلامت شهرداری تهران با پیش بینی برنامه های ویژه ای جهت افزایش آگاهی شهروندان در خصوص عوامل ابتلا به ایدز، شیوه های پیشگیری و روش های برخورد با این بیماری سعی دارد شهروندان را از این حق برخوردار سازد.

معاون ارتقا سلامت، اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت: استقرار پایگاه های اطلاع رسانی در 5 ایستگاه مترو امام حسین (ع)، قیطریه، نواب صفوی، سرسبز و شهرری با همکاری شورای فرهنگی مترو و کانون جوانان، برگزاری دوره های آموزشی در خانه های سلامت، برگزاری همایش های مختلف، تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی در مترو، اتوبوس و خانه های سلامت مهمترین برنامه های اداره کل سلامت شهرداری تهران در این هفته را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان آمار مبتلایان به ویروس اچ. آی. وی تصریح کرد: با گذشت بیش از 30 سال از عمر بیماری بیماری ایدز قریب به 40 میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا شده اند. ایدز بیماری است که توسط ویروسی به نام اچ. آی . وی (ویروس نقص ایمنی انسان) ایجاد می شود و این ویروس به تدریج قدرت دفاعی بدن را تضعیف می کند. شایع ترین راه ابتلا به این ویروس در جهان تماس جنسی و در ایران استفاده مشترک از وسایل تزریق در بین مصرف کنندگان مواد مخدر تزریقی است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: مترو ، ایدز
ارسال به دوستان
عکس دسته‌جمعی «بلژیکی‌ها» در ایران دوران قاجار ترکان خاتون؛ ملکه نگون‌بخت ایران میان‌وعده‌های خوب برای تقویت سلامت روده را بشناسید رازهای بزرگ کیهان؛ ۱۱ معمای بی‌پاسخ که علم را به چالش می‌کشند شکار ذرات نامرئی؛ نتایج اولیه بزرگ‌ترین آشکارساز نوترینو جهان منتشر شد کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان