فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۲۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۲۰-۰۴-۱۳۹۱
کد ۲۲۲۵۴۰
انتشار: ۱۴:۵۹ - ۲۰-۰۴-۱۳۹۱

اعدام دو متجاوز به عنف در زاهدان

عصر ایران
وی گفت: پرونده قتل معلم جوان در سیستان و بلوچستان به صورت ویژه در مجتمع امنیتی استان در کمتر از شش ماه طی هفت مرحله مورد رسیدگی و به مرحله اجرا در آمد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: دو متجاوز که متهم به آدم ربایی و تجاوز در روستای هاشم آباد از توابع شهرستان سرباز بودند، صبح امروز در زندان مرکزی زاهدان اعدام شدند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر سه شنبه در جلسه مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: در آذرماه سال گذشته در سیستان و بلوچستان و در روستای هاشم آباد از توابع شهرستان سرباز خانم ع. سرگزی توسط دو فرد شرور و راکب موتور سیکلت به نام های نظر محمد آسکانی و عبدالطیف آسکانی ربوده و مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفت و سپس به قتل رسید.

وی گفت: پرونده قتل معلم جوان در سیستان و بلوچستان به صورت ویژه در مجتمع امنیتی استان در کمتر از شش ماه طی هفت مرحله مورد رسیدگی و به مرحله اجرا در آمد.

وی با بیان اینکه این حادثه باعث ایجاد رعب و وحشت مردم بویژه قشر معلم و اعلام انزجار آنها از این اقدام فجیع شده بود، افزود: افراد مذکور با تلاش مردم منطقه و نیروهای اطلاعاتی و انتظامی دو روز پس از حادثه دستگیر و پرونده آنها طی دو مرحله در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سرباز و زاهدان مورد بررسی مقدماتی قرار گرفت و صحنه ارتکاب جرم بازسازی شد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بیان داشت: پس از هفت مرحله رسیدگی سرانجام حکم اعدام افراد مذکور به اتهام تجاوز به عنف پس از تایید مراجع عالی قضایی کشور صبح امروز با حضور خانواده مقتول و جمعی از معلمین و مسئولین آموزش و پرورش در زندان مرکزی زاهدان به مرحله اجرا در آمد.

وی گفت: متهمین پرونده به اتهام آدم ربایی و تجاوز به عنف هر کدام به 15 سال حبس، اعدام و قصاص نفس محکوم که با اجرای حکم اعدام بقیه احکام به خودی خود ملغی شد.

وی افزود: در دیماه سال گذشته پرونده با طی مراحل بدوی به دادگاه کیفری استان ارجاع که با حضور پنج قاضی زبده رسیدگی و در بهمن ماه حکم قصاص نفس و 15 سال حبس برای این افراد به اتهام قتل و آدم ربایی صادر و برای تایید به دیوان عالی کشور ارجاع شد که در این مرحله با نظر ریاست قوه قضائیه و اعمال ماده 18 قانون پرونده بدلیل مشخص نبودن زنای به عنف به استان برگشت داده شد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی اظهار داشت: پرونده در مرحله بعد در شعبه دو دادگاه کیفری استان مورد بازبینی قرار گرفت و پس از تحقیقات اتهام تجاوز به عنف ثابت و افراد مذکور به اعدام محکوم شدند و پرونده جهت تایید حکم تجاوز به عنف به دیوان عالی کشور ارجاع که پس از تایید، امروز به مرحله اجرا درآمد.

وی اظهار امیدواری کرد که با اجرای اینگونه احکام دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در سیستان و بلوچستان نباشیم و ریشه ارتکاب جرائم در استان خشکیده شود.
ارسال به دوستان
شکار ذرات نامرئی؛ نتایج اولیه بزرگ‌ترین آشکارساز نوترینو جهان منتشر شد کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک