فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۶۳۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۶-۱۲-۱۳۹۱
کد ۲۶۳۱۱۰
انتشار: ۱۰:۱۹ - ۲۶-۱۲-۱۳۹۱

برخی مدارس کشور نیمه تعطیل شدند

عصر ایران
به رغم اعلام آموزش و پرورش مبنی بر دایر بودن مدارس تا ۲۸ اسفند، برخی مدارس کشور امروز نیمه تعطیل است.
به رغم اعلام آموزش و پرورش مبنی بر دایر بودن مدارس تا ۲۸ اسفند، برخی مدارس کشور امروز نیمه تعطیل است.

به گزارش فارس، این روزهای آخر اسفند که ادارات برخی پدر و مادرها تعطیل است و بعضی هم از مرخصی‌های باقیمانده سال استفاده می‌کنند و به سر کار نمی‌روند، برخی دانش‌آموزان نیز خود را تعطیل کردند.

* مدارس تا 28 اسفند دایر است

علی فرهادی، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش دیروز گفت: «آموزش و پرورش تابع تقویم رسمی کشور است و بر اساس آن، مدارس کشور تا پایان ساعت آموزشی 28 اسفند 91 دایر خواهد بود.»

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا اگر دانش‌آموزی در این روزها غیبت تحصیلی داشته باشد، برخورد انضباطی با وی صورت می‌گیرد؟»، افزود: «ما نمی‌توانیم دانش‌آموزان را به اجبار سر کلاس بیاوریم اما به آنها توصیه می‌کنیم از زمان آموزشی استفاده کنند و این فرصت‌ها را برای تحصیل از دست ندهند.»

فرهادی با بیان اینکه خانواده‌ها باید به فرزندان نظم پذیری را آموزش دهند، ادامه داد: «خانواده‌ها باید طوری برنامه‌ریزی کنند تا بر اساس تقویم رسمی کشور، برنامه تعطیلات آنها نیز آغاز شود و اینگونه نباشد که یک روز قبل از شروع تعطیلات و یک روز بعد از پایان تعطیلات، دانش‌آموزان به مدرسه نیایند.»

* برخی دانش‌آموزان امروز به مدرسه نرفتند

به رغم گفته‌های مسئولان آموزش و پرورش، امروز یعنی 26 اسفند ماه برخی مدارس کشور نیمه تعطیل است و دانش‌آموزان به مدرسه نرفته‌اند.

مادر یکی از دانش‌آموزانی که امروز به مدرسه نرفته است، اظهار داشت: تعدادی از همکلاسی‌های فرزندم امروز به مدرسه نرفتند و معلم کلاس نیز گفته است که درس نمی‌دهد؛ اگر کسی دوست دارد به مدرسه بیاید و اگر هم دوست ندارد، نیاید.

وی در پاسخ به این پرسش که «فرزندتان امروز که به مدرسه نرفته، چه کاری انجام خواهد داد؟»، گفت: به من در خانه تکانی کمک می‌کند.

این مادر ادامه داد: فکر می‌کنم اگر مدرسه سخت بگیرد و اجازه ندهد که بچه‌ها غیبت کنند، بهتر باشد؛ چون از صبح تا ظهر به سرعت می‌گذرد و فرزندان ما در خانه کار مفیدی نمی‌کنند، حداقل در مدرسه، نکته جدید می‌آموزند.

مادر دانش‌آموز دیگری در شهر تهران بیان کرد: امروز معلم مدرسه فرزندم اعلام کرده است که مدرسه تعطیل نیست و حتی امتحان نیز گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: بچه‌ها همیشه بازی را دوست دارند و از تعطیلات استقبال می‌کنند اما اگر درس نخوانند، در آینده به خاطر از دست دادن این روزها، غصه می‌خورند.

* باید برای روزهای تحصیل احترام قائل بود

پدر دانش‌آموز دبستانی که معلم مدرسه راهنمایی در استان البرز است، معتقد است که آموزش و پرورش باید برای از دست نرفتن روزهای پایانی سال برنامه‌ریزی کند تا تمام دانش‌آموزان بتوانند به نحو احسن از این روزها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برخی دانش‌آموزان به این دلیل که معلمان در این روزها درس نمی‌دهند، به مدرسه نمی‌روند، گفت: باید برای روزهای تحصیل احترام قائل بود و به خاطر مسافرت و تفریح رفتن، مدارس را تعطیل نکرد.

این معلم ادامه داد: نیمه تعطیل شدن مدارس، حق دانش‌آموزانی که به مسافرت نرفتند و برای درس خواندن به مدرسه می‌آیند را تضییع می‌کند.

به نظر می‌آید، آموزش و پرورش نیز باید برای روزهای بین‌التعطیلی و روزهای نیمه تعطیل مانند ایام پایانی سال، برنامه‌ریزی کند تا در این روزها مدارس کشور نیمه تعطیل نشود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
وام روی سیم‌کارت؛ پدیده‌ای که دارایی مردم را گرو می‌گیرد راز دندان‌ها؛ مقایسه ساختار دندان در ۶ گونه، از انسان تا غول‌های خشکی و دریا (+اینفوگرافیک) پخش زنده ۶ مسابقه فوتبال جام‌جهانی، امشب و فردا واکنش حسین سلاح‌ورزی به خرید محصولات کشاورزی آمریکایی؛ بخشی از این منابع آزاد شده ایران به عنوان پشتوانه ایجاد ابزارهای مالی و اعتباری مورد استفاده قرار گیرد پزشکی که برای کشف حقیقت، خودش را چندین بار به طناب دار سپرد! روایت مرکز آمار از تورم در استان‌ها/ ۱۱ استان سه رقمی شدند امضای هزار سینماگر برای حمایت از صدای کودک انیمیشن‌ها در مقابل هوش مصنوعی «داستان اسباب‌بازی 5» همه رقبا را کنار زد بلایی که ماهواره سر فیلم‌های ایرانی آورد! آغاز فروش مشارکت در تولید محصول جدید سایپا از فردا + بخشنامه تأثیر پنهان طعم‌های محبوب «یخی» بر قلب بورس هفته را صعودی آغاز کرد مسکن رکورد دار رکود در 1404 شد واکنش وزارت خارجه به نقض یادداشت تفاهم خاتمه جنگ از سوی آمریکا صعود تورم آمریکا به اوج سه‌ساله/ چرا احتمال کاهش نرخ بهره کمرنگ شد؟