فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۸۳۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۲-۰۴-۱۳۹۲
کد ۲۸۳۲۵۹
انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۲-۰۴-۱۳۹۲
در گفت و گوی عصر ایران با مجلس نشنیان مطرح شد

رابطه دولت تدبیر و امید با مجلس اصولگرا

عصر ایران
"رابطه دولت روحانی با مجلس نهم چگونه خواهد بود"، " آیا فضای حاکم بر رابطه دولت فعلی و مجلس با روی کار آمدن دولت جدید تلطیف خواهد شد" و "مجلس نهم با اکثریت اصولگرا چه موضعی درقبال دولت اعتدالی حسن روحانی اتخاذ می کند" .این پرسش ها را می توان یکی از مهم ترین سوالات فضای سیاسی دانست.
عصر ایران – "رابطه دولت روحانی با مجلس نهم چگونه خواهد بود"، " آیا فضای حاکم بر رابطه دولت فعلی و مجلس با روی کار آمدن دولت جدید تلطیف خواهد شد" و  "مجلس نهم با اکثریت اصولگرا چه موضعی درقبال دولت اعتدالی حسن روحانی اتخاذ می کند" .این پرسش ها را می توان مهم ترین سوالات فضای سیاسی دانست.  چرا که خاطره مثبتی از فضای پرچالش بین دولت دهم با مجالس هشتم در یادها نمانده است.

در گفت و گوی عصر ایران با چهار نماینده مجلس رابطه دولت جدید و مجلس فعلی بررسی شده است.

مسعود پزشکیان(نماینده تبریز): نقطه قوت دولت جدید تدبیر است



مسعود پزشکیان که یکی از منتقدان جدی دولت فعلی در بهارستان به شمار می رود، با اشاره به اینکه حسن روحانی با تکیه بر شعار تدبیر و امید از مردم رای گرفته معتقد است: مردم ایران با آرای خود در 24 خرداد اعتراض خود را به نوع مدیریت کشور در سالهای اخیر نشان دادند و به روحانی رای دادند تا کشور را از مسیر پر از اشتباه چند ساله خارج و منطق گرایی را حاکم کند.

نماینده تبریز درباره رابطه مجلس و دولت احمدی نژاد گفت: مردم در این چند سال عادت کرده بودند به قانون بی توجهی شود و به همین دلیل همیشه نگران کش مکش بین مجلس و دولت بودند. از این رو امیدواریم با روی کار آمدن دولت آقای روحانی و با توجه به عقلانیت حاکم بر قوه مقننه شاهد خدمت به مردم  باشیم و به همین خاطر  امیدهای  زیادی در لایه های مختلف جامعه به وجود آمده است.

دکترپزشکیان در پایان گفت: کشور شرایط سختی را تجربه می کند و به همین دلیل همه دستگاه ها و همچنین نهادها باید از حاشیه پرهیز کنند تا به کمک هم بتوانند مشکلات موجود را کم کنند و بخشی از نگرانی مردم را کاهش دهند.

مهرداد لاهوتی(نماینده لنگرود): از نگاه سیاسی پرهیز شود



مهرداد لاهوتی - نماینده لنگرود- نیزمعتقد است:"دولت فعلی به قانون پایبند نبود و به همین دلیل بارها شاهد بودیم رابطه قوه مجریه و قوه مقننه تحت تاثیر حاشیه ها قرار گرفت."

وی ادامه داد: دولت آقای احمدی نژاد به قدری تخلف داشت که حتی صدای اعتراض هواداران هم برخاست و می توان دولتی ها و شخص احمدی نژاد را مقصر اصلی رابطه نه چندان خوب این دو نهاد مهم دانست.

نماینده لنگرود درباره تشکیل دولت آتی به ریاست حسن روحانی اظهار داشت: همه رییس جمهور منتخب را به عنوان چهره ای معتدل و منطقی می شناسند و کارنامه سیاسی ایشان نیز نشان می دهد هرگز از دایره عدل و انصاف خارج نمی شود و به همین دلیل امید زیادی به وجود آمده تا در 4 سال پیش رو دولت و مجلس بتوانند با همکاری مطلوب و به دور از هیاهوهایی که در چند سال اخیر به کرات مشاهده شد،درکاهش مشکلات کشور و در نتیجه ایجاد فضایی توام با آرامش برای مردم به توفیق برسند.

لاهوتی همچنین در پایان ابراز امیدواری کرد: مجلس نهم و دولت یازدهم با توجه به تجربه چند سال اخیر از نگاه سیاسی به یکدیگر پرهیز کنند.



مهناز بهمنی (نماینده سراب): سعه صدر لازم است



مهناز بهمنی (نماینده سراب) گفت: انتخاب آقای روحانی به عنوان ریاست جمهوری باعث شده این امید به وجود آید که از این به بعد مجلس و دولت همکاری خوبی با هم داشته باشند تا از این طریق بتوانند در راستای خدمت به مردم موفقیتهای زیادی به دست آورند.

وی در عین حال یادآور شد: باید از زحمات دولت فعلی هم تشکر کرد زیرا آنها هم به اندازه توان خود تلاش کردند.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس نهم در باره رابطه دولت آتی و مجلس نهم گفت: آقای روحانی نشان داده اهل حاشیه سازی نیست و شناخت جامعه از او هم جز این نیست. پس این انتظار وجود دارد که همچون همیشه با سعه صدر به مسایل مختلف بنگرد و "ارتباط مطلوب با مجلس" را یکی از اولویتهای مهم دولت خود بداند.

وی تصریح کرد: اگر خدمت به مردم هدف اول و وظیفه مهم همه ماست از همه ظرفیتهای موجود برای خدمت گزاری به ملت استفاده ببریم و بدانیم کوتاهی و ندانم کاری از چشم جامعه پنهان نمی ماند و مردم مسوولان هزینه ساز را نمی بخشند.

عبدالرضا عزیزی(نماینده شیروان) :افراطی ها موفق نمی شوند



رییس کمسیون اجتماعی مجلس از روحانی به عنوان چهره ای معتدل یاد کرد و اظهار داشت: رییس جمهور منتخب با شعار تدبیر و اعتدال از مردم رای گرفت و به همین دلیل باید گفت دولت آتی، حاشیه گریز و منطق مدار خواهد بود و به همین دلیل می توان امیدوار بود که قوای مجریه و مقننه از این پس همکاری مطلوبی با هم داشته باشند.

عبدالرضا عزیزی نماینده شیروان  و فاروج ادامه داد: آقای روحانی 20 سال به عنوان نماینده در مجلس حضور داشتند و حتی در جایگاه نیابت ریاست مجلس نشسته بودند و به همین دلیل به خوبی تشخیص می دهند قوه مقننه چه وظیفه ای دارد و به همین دلیل حتما انتظاراتی منطقی از مجلس خواهد داشت و  هیچگاه در پی چالش با نهاد مهمی چون مجلس برنمی آیند تا روند امور مختل شود.

  وی درباره اینکه احتمال دارد مجلس نشینان رادیکال  مشکل ساز شوند، گقت: متاسفانه برخی از نمایندگان رفتاری رادیکال دارند و به همین دلیل شاید دنبال این باشند تا شرایط را مخدوش کنند، اما اکثریت با چهره های معتدل اس و به همین دلیل آن اقلیت نمی تواند کاری از پیش ببرد.


برچسب ها: مجلس ، دولت
ارسال به دوستان
راز تنبلی تنبل‌ها کشف شد ویپ و روان‌گردان‌ها؛ تهدید تازه سلامت جوانان آیا پروتئین روی خواب تاثیری دارد؟ هواوی با آیستالند ورود جدیدی به بازار خودرو ثبت کرد (+تصاویر) نظر قوه قضائیه درباره موتورسواری بانوان/ مجلس باید قانون را تصویب کند، قوه قضائیه موافق است کیهان: افزایش قیمت نان مشکوک است؛ نهادهای امنیتی ورود کنند فریب مغز برای جبران کم‌خوابی تصویر دیدنی از خفاش میوه‌خوار در احمدآباد هند اسپکتر R42؛ شاهکاری در میان پروژه‌های شکست‌خورده خودرویی (+عکس) رد پای «هوم اسکول» در نظام آموزشی؛ دانش‌آموز ثبت‌نام می‌کند اما مدرسه نمی‌رود/ «برخی والدین نمی‌خواهند فرزندان‌شان آموزش ایدئولوژیک ببینند» معابد یونان در برابر روم؛ تقابل کمال هندسی و شکوه امپراتوری (+اینفوگرافیک) تاریخ به روایت تصویر / لحظه بازداشت چه گوارا در بولیوی شاهکار تلسکوپ اقلیدس: ثبت پرجزئیات‌ترین تصویر از قلب راه شیری با ۲۶ ساعت رصد(+عکس) چند قدم در روز برای جبران ساعت‌ها نشستن کافی است؟ ۵ علامت سکته مغزی خفیف که نباید نادیده گرفت