فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۸۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۱۳-۰۵-۱۳۹۲
کد ۲۸۸۹۶۵
انتشار: ۱۳:۱۹ - ۱۳-۰۵-۱۳۹۲

ترخیص 58 تن دارو از گمرک فرودگاه امام

عصر ایران
پیشتر نیز مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو از آغاز عملیات مربوط به ترخیص 165 میلیون یورو دارو از گمرک خبر داده بود.

روند ترخیص دارو از گمرک سرعت گرفته است؛ به طوری که تاکنون بیش از 58 تن دارو از گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) ترخیص شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طی چند ماه گذشته حجم وسیعی از داروهای وارداتی در گمرک انباشت شده بود و به دلیل مشکلات ارزی به آنها اجازه ترخیص داده نمی‌شد. با این حال براساس تازه‌ترین توافق انجام شده از دیروز کار ترخیص داروهای وارداتی از گمرک آغاز شد. داروهای وارداتی تماما در فرودگاه امام خمینی (ره) انباشت شده‌اند.

معاون فنی گمرک درباره آخرین وضعیت ترخیص دارو از گمرک فرودگاه امام گفت: دیروز 58 تن دارو از گمرک فرودگاه امام ترخیص شد. در حال حاضر دارو با ضمانت نامه بانکی هم ترخیص می‌شود. ضمن اینکه واردکنندگان می‌توانند براساس تعهدی که چند روز پیش دادم نیز کالای خود را ترخیص کنند.

نادری از واردکنندگان دارو خواست تا هرچه سریعتر به گمرک فرودگاه امام مراجعه کرده و فرایند ترخیص داروهای وارداتی خود را انجام دهند. تاکنون نیز تعدادی از واردکنندگان دارو برای ترخیص کالای خود به گمرک مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: براساس مکاتبات انجام شده بین رئیس کل گمرک و وزیر بهداشت تاکنون مجوز ترخیص چند محموله وارداتی دارو صادر شده که این مجوزها را به گمرک فرودگاه امام ابلاغ کردیم.

پیشتر نیز مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو از آغاز عملیات مربوط به ترخیص 165 میلیون یورو دارو از گمرک خبر داده بود.

در همین حال رییس اتحادیه واردکنندگان دارو هم با اشاره به اینکه طبق توافق سه جانبه بین بانک مرکزی، گمرک و وزارت بهداشت قرار است داروهای انباشت شده در گمرک امام از امروز ترخیص شوند، گفته که طبق توافق انجام شده قرار است واردکنندگان ظرف مدت سه ماه مابه‌التفاوت ارز واردات دارو را تسویه حساب کنند.

به گفته ناصر ریاحی در صورت همکاری وزارت بهداشت و سازمان حمایت داروهای وارداتی ظرف 48 ساعت یعنی تا روز دوشنبه این هفته در داروخانه‌ها در دسترس مردم قرار خواهد داشت.

براساس اطلاعات منتشر شده در حال حاضر بیش از 330 تن دارو و مواد دارویی در گمرک فرودگاه امام (ره) انباشته شده که فرایند ترخیص این داروها از دیروز آغاز شده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: دارو ، گمرک ، فرودگاه امام
ارسال به دوستان
آمادگی کامل تهران برای میزبانی مراسم وداع با رهبر شهید عادت‌هایی که ممکن است شما را زودتر پیر کنند!(اینفوگرافیک) دادستان مازندران: ضابطان قضایی مکلف‌اند با مصادیق عریان‌سازی برخورد قانونی کنند ماموریت تاریخی کی‌روش برای صعود تیم ملی ایران عضو مجلس خبرگان رهبری: عده‌ای افراطیون کارشکنی می‌کنند که نادرست است/ مذاکره‌کنندگان باید هوشیار باشند پروازهای رامسر به شیراز، مشهد و بغداد برقرار شد سلطانیه زنجان میزبان مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی کشور تظاهرات هفتگی علیه کابینه نتانیاهو ادامه دارد انتقاد زلاتان از داوری علیه ایران در جام جهانی ستایش اینفانتینو از جذابیت نبرد ایران و مصر پاسخ بیگلربیگی به امیرحسین ثابتی: دو روز قبل از نطق شما، با خواهش وزیر نفت و تنها بخاطر جلوگیری از به مخاطره افتادن مدیریت انرژی کشور استعفا دادم/ چرا رگ گردنتان برای گم‌شدن‌میلیاردها دلار ناشی از‌ فروش نفت باد نکرد؟ زمان بازگشایی مصلای تهران برای وداع با رهبر شهید مسکو: پالایشگاه نفت اوکراین در زاپوریژیا را هدف قرار دادیم حمایت مایلی‌کهن از طارمی پس از پنالتی ناموفق رویترز: هند نفت و گاز بیشتری از ایران می‌خرد