فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۰۰۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۲۷-۰۷-۱۳۹۲
کد ۳۰۰۴۵۳
انتشار: ۱۶:۳۳ - ۲۷-۰۷-۱۳۹۲

«مرتبا در حال تولید بی سواد هستیم»

 سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید نیروی جدید وارد سیستم آموزش و پرورش شود، گفت: به دلیل اینکه پاسخگوی خواسته‌های بعدی نیروهای جدید نیستیم، نباید نیروی جدید وارد سیستم آموزش و پرورش کنیم.
 
به گزارش ایسنا، دکتر علی‌اصغر فانی در نشست دیدار با روسای ادارات سواد آموزی سراسر کشور ضمن اشاره به مشکلات تحمیلی ناشی از اجبار در استخدام نیروی جدید در چند سال اخیر گفت: باید از پتانسیل و امکانات موجود در آموزش و پرورش در نهضت سواد آموزی استفاده کنیم. با توجه به اینکه زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست که پس از ۳۵ سال هنوز آمار بیسوادی اعلام شود، باید طوری تلاش کنیم که بیسوادی هرچه زودتر ریشه کن شود.
 
وی افزود: باید در زمینه ریشه کنی بیسوادی هدفگذاری کنیم که از چه سنی به آن بپردازیم و در چه سنی به این مسئله توجه ویژه شود. فانی ادامه داد: در بحث سود آموزی اجبار وجود ندارد و این افراد خیلی تحت امر ما نیستند. معمولا این افراد کسانی هستند که سن بالایی دارند و مشغله و کارشان زیاد است و فرصت آزاد برای حضور سر کلاس درس ندارند و همین امر سواد آموزی برای این مجموعه را مشکل می‌کند.
 
وی با بیان اینکه فراموشی و رجعت یکی دیگر از مشکلات پیش روی سواد آموزی در کشور است، افزود: خیلی از این افراد به دلیل عدم تمرین و فراموشی دوباره به مرحله قبل بر می‌گردند، به همین دلیل است که رشته‌ای در دانشگاه تحت این عنوان به وجود آمده است. باید تلاش کنیم از افرادی که تحصیلکرده این رشته هستند و تخصص دارند بهره مند شویم.
 
وی ادامه داد: با توجه به تاکید رهبری برای ریشه کنی بیسوادی تا پایان برنامه پنجم، باید این کار را در حد وسعمان هرچه زودتر با توجه به وقت کمی که باقی مانده است، اجرایی کنیم. فانی تاکید کرد: باید ورودی به بی‌سوادی نداشته باشیم. امروز مرتبا در حال تولید کردن بیسواد هستیم. باید معاونت آموزشی ابتدایی تلاش ویژه‌ای کند و در مورد تولید افراد بیسواد اقدام لازم برای انسداد را انجام دهد. امروز در این خصوص ۹۸.۷ درصد تحت را پوشش قرار دادیم و ۱.۳ درصد باقی مانده است.
 
وی سه دلیل عدم حضور آموزش و پرورش در بعضی مناطق، دلایل فرهنگی که در بعضی مناطق مانع حضور دختران در کلاس درس می‌شود و منبع درآمد بودن کودکان برای خانواده را به عنوان علل تولید بی‌سوادی در کشور ذکر کرد و افزود: در مورد نگاه به کودکان به عنوان منبع درآمد خانواده، باید قوه قضاییه وارد عمل شود و در این امر سازمان را یاری کند. وی تاکید کرد: باید در ارتقای نیروی انسانی موجود تلاش کنیم. ماموریت سواد آموزی نباید طوری باشد که راسا وارد نظام آموزشی شود، بلکه باید مدیریت سواد آموزی را بر عهده بگیرد.
 
فانی در پایان گفت: امیدوارم در دورانی که در خدمت مردم هستم، بحث سواد آموزی را به جایی درست برسانیم و جشن بیسوادی را واقعا و به تدریج در استان‌های کشور برگزار کنیم. در گام نخست باید آمارها در این زمینه را تثبیت کنیم زیرا هنوز آمار دقیقی از این وضعیت (بیسوادی) در کشور نداریم.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: سواد ، بی سواد
ارسال به دوستان
سیب هستید یا گلابی؟ ؛ شکل بدن شما چه چیزی درباره سلامتی‌تان می‌گوید؟ تاثیر شگفت‌آور یک ویتامین رایج بر یکی از کشنده‌ترین سرطان‌های مغز انگلیس ۰-۰ غنا؛ سد دفاعی کی‌روش برابر ماشین موقعیت‌سازی سه‌شیرها کپسول زمان ۷۰۰هزار ساله؛ مدفوع سنجاب‌های کانادا اسرار حیات عصر یخبدان را آشکار کرد قلب خود را با این ماده مغذی بیمه کنید دختری از ایل شاهسون با لباس‌های سنتی در دوران قاجار(عکس) ۵ چهره ماندگار که راه زنان را به دنیای مهندسی گشودند(+عکس) از جنرال موتورز تا فورد؛ برندهایی که خودروهای نظامی را برای ارتش آمریکا ساختند(+عکس) حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی تصمیم جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تیم ملی ایران ترامپ: در تلاش هستیم که با ایران به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم/ اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود گروسی: ایده‌ای درباره محل احتمالی مواد غنی سازی شده داریم/ اولویت اصلی، تأیید محل اورانیوم با غنای بالا است