فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۳۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۳۱-۰۱-۱۳۹۳
کد ۳۳۱۷۳۰
انتشار: ۱۶:۱۳ - ۳۱-۰۱-۱۳۹۳

اینترنت با پهپادهای نظامی آمریکایی!

عصر ایران
این آژانس تحقیقاتی درصدد ایجاد چنین شبکه هایی در محل هایی است که نیروهای نظامی در حال حرکت قادر به دسترسی به اطلاعات هواپیماهای تجسس و سایر شبکه های موجود نیستند.
گوگل و فیس بوک تنها کمپانی هایی نیستند که درصدد ایجاد شبکه های اینترنتی بر فراز آسمان هستند،چراکه آژانس تحقیقات پیشرفته دفاعی آمریکا (DARPA) به دنبال استفاده از پهبادها به عنوان نقاط ارتباطی یک شبکه بی سیم بر فراز آسمان است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی theverge، ˈدارپاˈ قصد دارد از طریق این پهبادها یک شبکه بی سیم بر فراز آسمان ایجاد نماید.

این آژانس تحقیقاتی مرحله توسعه و همچنین آزمایش های اولیه را برای دستیابی به هدف خود به پایان برده است.

دارپا در حال انجام آزمایش هایی است تا پهپادها را تبدیل به هات اسپات کند.هات اسپات مسیر هدایت و دسترسی به وای فای است.

وای فای (Wi-Fi) نام یک فناوری پرطرفدار شبکه های بی سیم است که با استفاده از امواج رادیویی امکان اتصال پر سرعت به اینترنت یا شبکه را فراهم می سازد.

براساس این خبر، یکی از اولین مراحلی که دارپا برای توسعه چنین سیستمی طی کرده است، توسعه یک آنتن قابل هدایت و همچنین یک تقویت کننده کم مصرف برای استفاده در هات اسپات ها است.

دارپا همچنین پوششی را نیز برای این آنتن ها در نظر گرفته که روی پهپادهای جاسوسی خود نصب خواهد کرد.

دارپا امیدوار است تا سرعت تبادل اطلاعات توسط این شبکه را به اندازه شبکه های مخابراتی 4G برساند.

این آژانس تحقیقاتی درصدد ایجاد چنین شبکه هایی در محل هایی است که نیروهای نظامی در حال حرکت قادر به دسترسی به اطلاعات هواپیماهای تجسس و سایر شبکه های موجود نیستند.

در شبکه های 4G کاربر باید هنگام تحرک بالا (در ماشین و قطارهای تندرو) حداقل به اینترنتی با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه دسترسی داشته باشد.

این پروژه در سال 2012 میلادی کلید خورده است که شاهد اجرای فاز دوم آن در ماه گذشته میلادی هستیم. فاز دوم شامل تعبیه تجهیزات بی سیم روی خودروها و وسایل نقلیه زمینی است. این شبکه با استفاده از چندین پهپاد در فاز سوم یا چهارم پروژه مورد آزمایش نهایی قرار خواهد گرفت.

مطمئنا دارپا با اهداف متفاوت از گوگل و فیس بوک این پروژه را توسعه داده است.

پیش از این هم گوگل اعلام کرده بود که قصد دارد شرکت تیتان آئرواسپیس (Titan Aerospace) را که در زمینه طراحی و ساخت پهباد (هواپیماهای بدون سرنشین) تخصص دارد خریداری کند.

گوگل از این فناوری برای تحویل خدمات داده ‏ای خود به صورت هوابرد و برنامه‏ های نقشه ‏ برداری استفاده می کند.

کارشناسان اعتقاد دارند، گوگل از این پهبادها در پروژه های لون و ماکانی استفاده خواهد کرد .

گوگل در پروژه لون قصد دارد از بالن برای توزیع اینترنت استفاده کند. ماکانی نیز از جمله پروژه ‏ های گوگل است که هدف از آن توسعه توربین ‏ های بادی و هوایی است.
برچسب ها: پهباد ، آمریکایی ، اینترنت
ارسال به دوستان
رفع اختلال خدمات کارت بانک تجارت پس از حمله سایبری اوکراین: به مسیر عضویت در اتحادیه اروپا ادامه می‌دهیم اعطای دکترای افتخاری جراحی قلب به پزشکیان، در پاکستان شناسایی نخستین مورد تب کریمه کنگو در اردبیل آقای مجری ؛ مظلوم نمایی نکن، اون روز که جیک جیک مستونت بود، یاد زمستونت نبود؟ رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶ وقتی نام علی دایی در جام جهانی ۲۰۲۶ دوباره می‌درخشد اینجا «کمربند نارنجی» است؛ شهری 18 هزار نفری که 90 درصد یک محصول جهانی را تولید می کند مارکو روبیو: مسئله لبنان از ایران جداست نوحه ترکی در عزای حضرت ابوالفضل(ع) با صدای ماندگار سلیم موذن زاده هشدار پلیس فتا به صاحبان کسب‌وکارها درباره کلاهبرداری‌های جدید تعطیلی سراسری سینماهای کشور برای مراسم تشییع پیکر رهبر پایان محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه حمایت از صلح‌بانان را تصویب کرد توقیف ۳۰۰ پهپاد در حاشیه مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶