کد خبر ۳۴۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۳۱-۰۴-۱۳۹۳
کد ۳۴۷۱۷۲
انتشار: ۱۴:۰۴ - ۳۱-۰۴-۱۳۹۳

رابطه احتمالی سرطان با موبایل

عصر ایران
با اینکه آثار مخرب این وسیله ارتباطی در بلند مدت بر جامعه علمی پوشیده نیست اما هنوز مدرک علمی و منطقی درباره استفاده از موبایل و تأثیر آن بر سرطان وجود ندارد.
تجربه پزشکان می‌گوید که استفاده بیش از اندازه موبایل علاوه بر تومور مغزی و امکان رشد غدد سرطانی در سیستم عصبی بدن، بیماری‌های دیگری را نیز در پی دارد.

به گزارش تسنیم، استفاده زیاد از تلفن همراه و تجهیزات ارتباطی درگیر با امواج رادیویی و هشدار پی در پی کارشناسان سلامت مبنی بر استفاده کمتر از این دستگاه‌های ارتباطی، همواره دغدغه خاطری را در ذهن مردم ایجاد کرده است.

در حالیکه خطرات ناشی از امواج موبایل چندین سال قبل توسط مسئولان داخلی رد شد زیرا دلیل آنها قرار داشتن اکثر دستگاه‌ها در رنج تأیید شده فرکانسی بود اما گزارشی تازه از یک مؤسسه تکنولوژیک با نام زون‌تک حاکی از این است که پزشکان آمریکا سالانه ۱۰ هزار مورد جدید مبتلا به غده مغزی را کشف می‌کنند که چنین موضوعی را از جمله آثار استفاده بیش از حد موبایل می‌دانند.

پزشکان این کشور معتقدند در شرایطی که موبایل به یکی از ابزارهای ضروری زندگی تبدیل شده و ۶۸ درصد مردم حتی در هنگام خواب این وسیله را کنار خود و ۱۶ درصد آن را در محوطه اتاق استراحت خود می‌گذارند، شاهد رشد ۴۰ درصدی احتمال ابتلا به تومور مغزی در این کشور هستیم.

با اینکه آثار مخرب این وسیله ارتباطی در بلند مدت بر جامعه علمی پوشیده نیست اما هنوز مدرک علمی و منطقی درباره استفاده از موبایل و تأثیر آن بر سرطان وجود ندارد.

از منظر علمی، امواج رادیویی نمی‌تواند باعث صدمه زدن به DNA بدن که پیش‌نیاز ابتلا به سرطان است، شود بنابراین نمی‌تواند باعث تجمع توده‌های سرطانی در بدن انسان‌ها و حیوانات شود.

برخی مطالعات طبقه‌بندی شده در ۱۳ کشور جهان نیز نشان می‌دهد که این وسیله ارتباطی موجب گسترش غدد سرطانی در مغز و سیستم عصبی بدن می‌شود اما هیچ دلیل علمی و مشخصی در ارتباط با آن مطرح نشده است.

گروه دیگری از تحقیقات بر روی ۳۵۸ هزار کاربر دانمارکی نیز به نتیجه‌ای مشابه رسیده و نشان می‌دهد که اثر این ابزار بر روی کسانیکه ۱۳ سال است از موبایل استفاده می‌کنند، بیشتر است.

با این حال مطالعات تجربی درباره استفاده از موبایل و اثرات ناشی از امواج رادیویی بر بدن می‌گوید که سیستم عصبی و مغز بیشترین ضربه را در برابر این امواج می‌خورند.

کاهش هموگلوبین خون، آلزایمر، سر درد و میگرن، اسپاسم عضلانی، تغییر فعالیت‌های الکتریکی مغز در هنگام خواب، جوش و خارش پوست، تحت تأثیر قرار دادن فعالیت‌های نرمال ارگان‌های حسی، تنگی نفس و بروز استرس برای غدد درون بدن نیز برخی دیگر از آثار استفاده بیش از حد موبایل مطرح شده است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: سرطان ، موبایل
ارسال به دوستان
نمایش هلیکوپتر کبری با دندان های تیز در داکسفورد (+عکس) اعتراف دبیرکل ناتو؛ پای اروپا به جنگ علیه ایران باز شد نگین معماری مدرن کپنهاگ (+عکس) سازمان بین‌المللی دریانوردی عملیات تخلیه کشتی‌ ها از تنگه هرمز را متوقف کرد هشدار ایران درباره استفاده از مسیرهای دیگر در تنگه هرمز لیبرمن: نتانیاهو اسرائیل را به سوی جنگ داخلی می‌کشاند شغل رویایی دهه 80 میلادی؛ داستان خواندنی مشاوران تلفنی نینتندو (+فیلم و عکس) هشدار نهاد مدیریت بر آبراه خلیج فارس نسبت به تبعات تردد از مسیرهای غیرمجاز  اجلاس انرژی بریکس در هند؛ فرصتی راهبردی برای بازگشت ایران به بازار جهانی نفت ایتالیا: در جنگ علیه ایران مشارکت نکردیم برنامه اعزام ارتش دانمارک به تنگه هرمز تماس تلفنی عراقچی - وزیر خارجه عمان / برنامه گفت‌وگو برای تعیین اداره آینده تنگه هرمز نفرین معبد مصری و مرگ تراژیک نویسنده ایرانی؛ جعفر خان از فرنگ برگشته (+صدا) سفر تیم کشتی فرنگی جوانان ايران به تایلند مسجد جامع بارزانی؛ سومین مسجد بزرگ جهان (+عکس)