فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۵۱۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۰۲-۰۶-۱۳۹۳
کد ۳۵۱۹۶۱
انتشار: ۱۰:۴۹ - ۰۲-۰۶-۱۳۹۳

دادگاه تجدیدنظر فاطمه هاشمی پایان یافت

عصر ایران
فاطمه هاشمی پس از اتمام دادگاه با حضور در جمع خبرنگاران گفت: نماینده دادستان در جلسه حضور نیافت و نسبت به این امر اعتراض کرده و جلسه دادگاه را ترک کردیم.
دادگاه تجدیدنظر فاطمه هاشمی به علت عدم حضور نماینده دادستان پایان یافت.

به گزارش ایرنا، دادگاه تجدیدنظر فاطمه هاشمی ساعت 9 روز یکشنبه در شعبه 54 دادگاه تجدیدنظر دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی تهران آغاز شد اما به علت حضور نیافتن نماینده دادستان، این دادگاه خاتمه یافت.

فاطمه هاشمی پس از اتمام دادگاه با حضور در جمع خبرنگاران گفت: نماینده دادستان در جلسه حضور نیافت و نسبت به این امر اعتراض کرده و جلسه دادگاه را ترک کردیم.

عفت السادات مرعشی مادر و یاسر هاشمی برادر فاطمه هاشمی و نیز وکلای خانوادگی، وی را در دادگاه تجدیدنظر همراهی می کردند.

دادگاه رسیدگی به اتهامات فاطمه هاشمی رفسنجانی 18 دی سال 92 در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی احمدزاده برگزار شد.

البته پس از برگزاری دادگاه، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نامه ای به علیرضا آوایی رییس سابق دادگستری کل استان تهران نوشت: براساس آنچه در رسانه ها منعکس شده، خانم فاطمه هاشمی امروز 18/10 /92 در دادگاهی حاضر شدند و در مصاحبه ای اعلام کردند به دلیل مطالبی که علیه اینجانب مطرح کردند به دادگاه فراخوانده شده اند، در حالیکه بنده هرگز شکایتی نسبت به ایشان نداشته و ندارم.

در ادامه این نامه آمده است: مطلبی اگر نسبت به این جانب مطرح کرده اند، احتمالا به دلیل عصبانیت نسبت به مطالبی بوده که در مجلس نسبت به اخوی ایشان مطرح شد و بنده هم تذکر به گوینده دادم که احتمالا نشنیدند، به هر تقدیر وجهی برای رسیدگی به این امر نمی بینم و بنده نسبت به کسانی که سال گذشته با کفش و مهر به حقیر حمله کردند، شکایتی نکردم، این خواهر محترمه که فقط حرفی زدند و بنده نسبت به سخنان ایشان گله ای ندارم، علی ایحال به هر نحوی که مصلحت می دانید، این پرونده را مختومه نمایید.

علیزاده طباطبایی وکیل مدافع فاطمه هاشمی نیز همان زمان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: قبلا هم اعلام کرده بودیم چون این پرونده شاکی خصوصی ندارد و اتهام نشر اکاذیب فقط با شکایت شاکی خصوصی قابل پیگیری است، اقدام دادستانی خلاف قانون است.

در نهایت، اوایل بهمن سال گذشته، شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران، فاطمه هاشمی را به شش ماه حبس که به مدت دو سال تعلیق شده است، محکوم کرد.

پس از صدور این حکم، فاطمه هاشمی 26 بهمن ماه با ارایه لایحه ای، به حکم دادگاه اعتراض و پرونده برای رسیدگی در مرحله تجدید نظر به شعبه 54 دادگاه تجدید نظر استان تهران ارجاع شد.

بر اساس این گزارش در کیفرخواست صادره از سوی دادستانی تهران، اتهام فاطمه هاشمی نشر اکاذیب عنوان شده است.

فاطمه هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی اواخر مرداد سال گذشته به دلیل اظهاراتش درباره مباحث مطرح شده در جلسات رای اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت یازدهم در یکی از رسانه ها، به شعبه 12 دادسرای فرهنگ و رسانه احضار و برای وی پرونده تشکیل شد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
عراق؛ بازداشت گسترده مقامات سیاسی و فعالان اقتصادی به اتهام فساد مالی هواپیمای فضایی فوق‌سری چین دوباره جسمی ناشناخته را در مدار زمین رها کرد ۱۰ اختراع و ایده مهم نیکولا تسلا که دنیا را تغییر داد علاقه به پیاز شاید نشانه‌ای از سلامت بهتر باشد! شواهدی از تحولی بزرگ در تکامل انسان در حال شکل‌گیری است! فهرست ۳۲ تیم مرحله حذفی جام جهانی و برنامه بازی ها عکس یادگاری «بادیگاردهای ظل‌السلطان، پسر ناصرالدین شاه» فعال سیاسی اصلاح‌طلب: پیش‌نویس تفاهم با آمریکا ۲۳ بار در حاکمیت چرخیده است/ پیام رهبری تذکر برای عدم خوش‌باوری بود  پارادوکسِ استعداد و شکست؛ چرا فوتبال ایران در مسیر جهانی‌شدن متوقف می‌شود؟ کاظمی: زمان امتحانات نهایی تغییر نمی‌کند یک نام، دو دنیای متفاوت؛ تفاوت های شگفت انگیز فیل آفریقایی و آسیایی که نمی دانستید! (+اینفوگرافیک) عدد ۳ دست از سر تیم ملی فوتبال ایران برنداشت؛ حتی در آخرین ثانیه افت رتبه تمام دانشگاه‌های ایرانی در کیو اس ۲۰۲۷؛ پیشروی عربستان و امارات (+جدول) Le MANSORY؛ یکی از متفاوت ترین پروژه های منصوری (+تصاویر) مغز مصنوعی ساختیم /یک موفقیت بزرگ علمی برای ایران