فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۰۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۰۴-۰۵-۱۳۹۴
کد ۴۰۸۰۵۸
انتشار: ۱۷:۳۵ - ۰۴-۰۵-۱۳۹۴

استفاده از کولر گازی در ادارات ممنوع شد

عصر ایران
بررسی در میزان مصرف نشان می‌دهد ۱۳ تا ۱۸ هزار مگاوات ازبرق مصرفی کل کشور به سیستم سرمایشی اختصاص دارد و از این میزان ۳ هزار مگاوات فقط سیستم‌های سرمایشی ساختمان‌های داری است.
با فروکش کردن تب مصرف برق صادرات در حالی از واردات برق ایران بار دیگر پیشی گرفته که برقی‌ها به دنبال اجرای مصوبه ممنوعیت استفاده از کولرهای گازی در ادارات دولتی هستند.

به گزارش مهر، با کاهش چند درجه‌ای دمای هوا در اکثر استان‌های کشور نسبت به چند هفته نخست تیر ماه سال جاری، پیک مصرف برق در طول چند روز گذشته کاهش یافته است.

براساس آخرین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران روز گذشته شنبه سوم مرداد ماه پیک روزانه مصرف برق ایران در ساعت ۱۴:۳۷ بعد از ظهر و به میزان ۴۶ هزار و ۶۰۳ مگاوات به ثبت رسیده است.

علاوه بر این، پیک شبانه کشور هم در ساعت ۲۱:۱۸ و به میزان ۴۵ هزار و ۸۴۲ مگاوات بوده و در مجموع اوج مصرف برق ایران روز گذشته حدود چهار هزار مگاوات کمتر از هفته های نخست تیر ماه سال جاری به ثبت رسیده است.

همچنین در اولین روز کاری هفته جاری به دلیل فروکش کردن تب مصرف برق در کشور حجم واردات برق ایران حدود ۱۹۰ مگاوات بوده و این در حالی است که روز گذشته بیش از یکهزار و ۵۷۹ مگاوات برق از ایران به پاکستان، ترکیه، عراق، اقلیم کردستان عراق و افغانستان صادر شده است.

صنایع کشور روز گذشته سه هزار و ۵۲۱ مگاوات برق مصرف کرده اند و در حالی کل حجم مبادلات برق کشور یکهزار و ۷۶۹ مگاوات بوده که میزان ذخیره برق نیروگاه ها در ساعات اوج مصرف روزانه و شبانه بین ۷۱۵ تا یکهزار و ۷۳۷ مگاوات نوسان داشته است.

از سوی دیگر با توجه به پیش بینی افزایش و جهش دوباره مصرف برق ایران در روزهای باقیمانده تابستان و به ویژه مرداد ماه سال جاری، تدابیری به منظور کاهش اوج مصرف برق در دستور کار مسئولان وزارت نیرو قرار گرفته است.

از این رو برنامه ریزی‌هایی به منظور اجرای مصوبات دولت و خاموش شدن کولرهای گازی در ساختمان‌ها و ادارات دولتی آغاز شده است.

احمدرضا توکلی مجری طرح‌‌های بهینه‌ سازی مصرف انرژی با اشاره به پیشی گرفتن پیک مصرف برق روزانه از پیک برق شبانه کشور در تابستان سال جاری، گفت: بر اساس ترازنامه مصرف انرژی در کشور به طور متوسط بالغ بر ۴۷ درصد از مصرف برق کشور متعلق به ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری است که این رقم بیشترین سهم در مقایسه با صنعت و کشاورزی است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه در ساختمان‌های اداری تجهیزات سرمایشی و تهویه هوا با رقم ۳۵ درصد، ۲۵ درصد بخش روشنایی، ۱۵ درصد تجهیزات و ماشین آلات، آب گرم در حدود ۲۰ درصد سهم دارد، تصریح کرد: بررسی در میزان مصرف نشان می‌دهد ۱۳ تا ۱۸ هزار مگاوات ازبرق مصرفی کل کشور به سیستم سرمایشی اختصاص دارد و از این میزان ۳ هزار مگاوات فقط سیستم‌های سرمایشی ساختمان‌های داری است.

به گفته وی با توجه به مصرف بالای برق کولرهای گازی، مصوبه‌ ای به منظور ممنوعیت استفاده از کولرگازی در شهرهایی با آب و هوای خشک همچون تهران صادر شده است.
برچسب ها: دولت ، کولرگازی
ارسال به دوستان
ستون نویس ورزشی آمریکا: تیم ملی ایران قربانی سیاست و تبعیض و بی عملی فیفا شد اتاق اصناف: فاکتورهای کاغذی دیگر اعتبار ندارند شهرهایی که قواعد سفر را تغییر می‌دهند (+عکس) دو روایت از «هسته سخت» نظام وقتی درگیری هست اما مالکیت نیست، سازمان از درون کند می شود وزیر آموزش و پرورش: جبران عقب‌افتادگی درسی دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه در تابستان ریزش بورس امروز ۷ تیر ۱۴۰۵/بازار سرمایه نزدیک ۱۰۰ هزار واحد سقوط کرد سخنگوی سپاه: از اینکه دولت به سپاه «نفت» داده باشد که بجنگد، اطلاعی ندارم هشدار مدیریت بحران مازندران/ از حاشیه رودخانه‌ها و ارتفاعات فاصله بگیرید عاشقانه حدیثه تهرانی در آغوش همسرش کنار دریا (+عکس) راندمان نیروگاه های حرارتی امسال از مرز ۴۰ درصد عبور کرد روزنامه جوان: به گروسی اجازه بازرسی از تاسیسات هسته ای آسیب دیده را ندهید قانون سختگیرانه بریتانیا در موج گرمای ۴۰ درجه: کولرهای گازی از خانه‌ها حذف شود چرا از فاجعه سردشت غافل شدیم؟ خالکوبی چه بلایی سر ساعت‌های هوشمند می‌آورد؟