فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۵۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۰ - ۱۸-۱۲-۱۳۹۴
کد ۴۵۵۹۷۳
انتشار: ۰۷:۱۰ - ۱۸-۱۲-۱۳۹۴

کلم بروکلی خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش می دهد

مطالعه اخیر محققان نشان می دهد کلم بروکلی می تواند موجب کاهش ریسک ابتلا به سرطان کبد و پیشگیری از پیشرفت بیماری کبد چرب شود.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه ایلینوی آمریکا در مطالعه اخیر خود به رابطه بین کلم بروکلی و سرطان کبد و کبد چرب پرداختند. مطالعات قبلی رابطه بین مصرف این سبزی و کاهش خطر بروز سرطان های مشخصی نظیر سرطان سینه، روده و پروستات را اثبات کرده بود.

به گفته الیزابت جفری، عضو تیم تحقیق، مصرف رژیم غذایی حاوی قند بالا و چربی بالا و داشتن چربی اضافی با پیشرفت بیماری کبد چرب همراه است که می تواند منجر به بروز بیماری های نظیر سیروز کبدی و سرطان کبد شود.

محققان که این نوع رژیم غذایی را رژیم غذایی غربی عنوان می کنند در مطالعه خود بر روی موش ها، آنها را به چهار گروه تقسیم کردند: برخی تحت رژیم غذایی کنترل یا رژیم غذایی غربی بودند و به برخی کلم بروکلی داده شد و به برخی دیگر کلم بروکلی داده نشد.

نتیجه مطالعه نشان می دهد در موش های گروه رژیم غذایی غربی، هم تعداد گره های سرطانی و هم اندازه این گره ها در کبد افزایش یافت. اما زمانیکه کلم بروکلی به رژیم غذایی آنها اضافه شد، تعداد گره ها کاهش یافت. اما در اندازه گره ها تغییری حاصل نشد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
captcha
۲۵ کشور تولیدکننده بیشترین سوخت معدنی در جهان + اینفوگرافیک و جایگاه ایران المیرا دهقانی: هوس را کنار گذاشتم تا ازدواج کنم آمادگی برای مطب؛ ۱۰ اشتباه رایج که نتایج پزشکی را خراب می‌کند ملیکا: من کراش جدید تام کروز هستم (+عکس) تقبیح یا تجویز، نگاه رهبر شهید به انتقام چگونه بود؟ بازگشایی دوطرفه جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال از امشب مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا (ع) با حضور قالیباف و عراقچی (+عکس) هواپیمای سلطنتی امارات در تهران حضور خاتمی و روحانی در مراسم بزرگداشت والده همسر سید حسن خمینی برکناری و پایان کار سخنگوی کاخ سفید با اعلام رسمی دونالد ترامپ آغاز عرضه بنزین ۵ هزار تومانی برای مسافران در استان کرمان ژاوی سرمربی تیم ملی فوتبال هلند شد اردوغان: حمایت از فلسطین مسئولیتی مشترک برای جهان اسلام است نهاد مدیریت آبراهۀ خلیج‌فارس: تنگۀ هرمز تا پذیرش شروط ایران همچنان بسته است ممنوعیت تردد در محور چالوس و ترافیک نیمه‌سنگین در جاده‌های کشور