فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۸۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۱۱-۰۵-۱۳۹۵
کد ۴۸۳۵۰۳
انتشار: ۱۸:۴۳ - ۱۱-۰۵-۱۳۹۵

دفترچه های بیمه حذف می شوند

عصر ایران
دفترچه‌های بیمه همانند چک‌های سفیدی بود که در اختیار بیمه‌شدگان قرار می‌گرفت و مطمئناً با حذف این دفترچه‌ها هزینه‌های اضافی نیز حذف خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دفترچه‌های خدمات درمانی در مراکز ملکی تأمین اجتماعی تا پایان دولت یازدهم حذف می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در برنامه بهره‌برداری از 9 پروژه (مرکز ارتباط مردمی سازمان تأمین اجتماعیCRM، کارت هوشمند، نسخه‌نویسی الکترونیکی، طرح محاسبه و پرداخت متمرکز مستمری،‌سامانه بیمه بیکاری،‌طرح ساختار نوین ارائه خدمت در شعب، سیستم پکس، طرح سیستم بیمه‌ای با نگاه مالی و نظام تعهدی و طرح بهبود و روان‌سازی فرآیندها در ارائه خدمت) اظهار داشت: هر کدام از طرح‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسید،‌ بخشی از مسائل مهمی بودند که در سلامت کشور سال‌ها به دنبال آن بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه 42 میلیون نفر از آحاد جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، گفت:  تا پایان دولت یازدهم پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسیده اند در سراسر کشور اجرایی می شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در گذشته مراجعه به تأمین اجتماعی سخت بوده و باید چندین ساعت برای دریافت خدمت در شعبات صبر می‌شد ولی امروزه با الکترونیکی شدن فعالیت‌ها در مدت زمان کوتاهی خدمات لازم به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

وی به شفافیت مالی در سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قسمت‌های مختلف بازرسی می‌تواند شفافیت مالی در سازمان تأمین اجتماعی را نظاره‌گر باشند.

ربیعی تأکید کرد: یکی از پروژه‌هایی که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت ارائه کارت هوشمند بود که تا پایان دولت یازدهم دفترچه‌های درمانی در مراکز ملی تأمین اجتماعی حذف می‌شود.

وی ادامه داد: دفترچه‌های بیمه همانند چک‌های سفیدی بود که در اختیار بیمه‌شدگان قرار می‌گرفت و مطمئناً با حذف این دفترچه‌ها هزینه‌های اضافی نیز حذف خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 5 بیمارستان در حال ساخت است و ما مناطق حاشیه‌نشینی و جنوبی تهران نیز ورود پیدا کرده‌ایم.

وی گفت:‌ در حال حاضر بیمارستان 600 تختخوابی همچون بیمارستان میلاد در جنوب غرب تهران در حال ساخت است و مراحل ساخت 9 بیمارستان و 26 مرکز نیز در حال طراحی است.

ربیعی یادآور شد: در دولت یازدهم 14 بیمارستان جدید در سراسر کشور به بیمارستان‌های تأمین اجتماعی اضافه می‌شود که جمعاً 840 تخت بیمارستانی اضافه خواهد شد.

وی  گفت: صندوق‌های بیمه‌ای باید به خانه‌های امنی برای بازنشستگان تبدیل شوند و در همین راستا هم تسهیلاتی را برای این قشر از آحاد جامعه در صندوق‌های بیمه‌ای ایجاد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در همین راستا تسهیلاتی بدون بهره بانکی به بازنشستگان ارائه می‌شود و 30 هزار سفر نیز برای این افراد در طول سال انجام خواهد شد و به بیمه تکمیلی بازنشستگان نیز کمک‌هایی صورت گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ایجاد خانه‌های امید برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز گفت: در حال پیگیری و امضای تفاهمنامه هستیم که بازنشستگان بتوانند از 285 مرکز ورزشی و فرهنگی در سراسر کشور استفاده کنند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
«اولین تیم فوتبال ایران» بعد قهرمانی؛ سال 1302(عکس) ۱۲ راهکار طلایی برای افزایش چشمگیر عمر و ایمنی لاستیک خودرو شما نروژ ۳-۲ سنگال؛ هالند صعود نروژ را قطعی کرد آیا می‌توان به گذشته پیام فرستاد؟ مرز باریک میان فیزیک کوانتوم و سفر در زمان فرانسه ۳-۰ عراق/ پیروزی فرانسه با درخشش امباپه خواب‌گردی؛ نقصی در مغز یا یادگاری از گذشته؟ نمایی از کاخ «ابیض ناصرالدین شاه» در سال 1290 «رویاهای بستر مرگ»؛ پدیده مرموزی که در روزهای پایانی عمر به سراغ انسان می‌آید موشک کروز هسته‌ای Burevestnik روسیه مواد رادیواکتیو را حین پرواز آزاد می‌کند!(+عکس) توضیح کانال تلگرامی رسانه رهبر انقلاب درباره پیام ۲۸ خرداد ایشان تخلیه استادیوم در میانه بازی عراق و فرانسه به دلیل طوفان و رعد و برق تویوتای دست‌ساز و کمیاب ژاپنی / ترکیب چهره کلاسیک با موتور افسانه‌ای (+عکس) گران‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت دنیا در سال ۲۰۲۶ (+اینفوگرافیک) سفیر ایران در بغداد: باید به نگرانی‌های گروه‌های مقاومت عراق پاسخ داده شود سقوط بالگرد گشت ساحلی آمریکا