فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۰۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۰۱-۰۹-۱۳۹۵
کد ۵۰۶۸۶۳
انتشار: ۰۸:۱۰ - ۰۱-۰۹-۱۳۹۵

تاثیر ویتامین D بر بازماندگان سرطان سینه

مطالعه جدید نشان می دهد میزان ویتامین D بر شانس زنده ماندن بیشتر بیماران مبتلا به سرطان سینه تاثیر دارد.

به گزارش مهر، محققان موسسه سرطان رزول پارک نیویورک داده های حدود ۱۷۰۰ بیمار مبتلا به سرطان سینه را در کالیفرنیا بررسی کردند و دریافتند میزان بالاتر ویتامین D به هنگام تشخیص بیماری با شانس بیشتر زنده ماندن فرد مرتبط است. این رابطه در زنان قبل از سن یائسگی قوی تر است.

محققان دریافتند میزان ویتامین D در بیماران مبتلا به تومورهای در مرحله پیشرفته کمتر است و در زنان قبل از سن یائسگی مبتلا به سرطان سه گانه منفی در کمترین میزان است. سرطان سه گانه منفی شایع ترین نوع سرطان سینه در بین زنانی است که با تغییر در ژن موسوم به BRCA۱ همراه است.

به گفته محققان این یافته ها، شواهد تجربی قانع کننده ای در مورد رابطه بین میزان پایین ویتامین D و ریسک پیشرفت سرطان سینه و مرگ را نشان می دهد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: ویتامین d ، سرطان
ارسال به دوستان
captcha
نیوشا ضیغمی: او دیگر مرد نیست معاون وزیر خارجه خطاب به ترامپ: تا زمانی که به توهم ادامه دهید، ایران به محاصره ادامه خواهد داد پزشکیان: تفاهم‌نامه آتش‌بس با رضایت نیروهای مسلح انجام شد عراقچی: هنوز تصمیمی برای ازسرگیری مذاکرات با آمریکا گرفته نشده است نعیمه نظام دوست: مرد محبوبم گفت برو تراپی قالیباف: با همه وجودم می‌گویم برای من هیچ فرقی بین امام شهید و رهبر معظم انقلاب نیست یحیی سریع: محل تجمع و تسلیحات نیروهای وابسته به عربستان را هدف قرار دادیم ادعای ترامپ: از نظر اقتصادی، ضربه سختی به ایران خواهیم زد/ اگر ایران حمله کند، ما ۱۰۰ برابر سخت‌تر پاسخ خواهیم داد پزشکیان: با موشک نمی‌شود ایران را از بین برد، با اختلاف می‌شود/ اینکه عیب مرا بگویید، هنر نیست خروج موفقیت‌آمیز سوزن از روده کودک ۱۰ ساله در رشت کاخ سفید: ۴۰ کشور با چین در دور زدن تعرفه‌ها همکاری می کنند ترامپ: ناو لینکلن با ناو دیگری جایگزین می‌شود شروع طوفانی استقلال با پیروزی 4 گله مقابل تازه‌وارد‌ها حملات موشکی انصار الله به بندر المخا چرا آلمان نازی دو بمب افکن را به هم چسباند؟ (+عکس)