فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۱۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۴ - ۲۲-۰۹-۱۳۹۵
کد ۵۱۰۹۵۹
انتشار: ۱۹:۴۴ - ۲۲-۰۹-۱۳۹۵

دفن زباله عروس شهرهای شمال در جنگل!

 شهردار رامسر گفت: در آینده نزدیک و حدود یک سال دیگر زمینی برای دفن زباله در رامسر (عروس شهرهای شمال) نخواهیم داشت و از محیط زیست، منابع طبیعی و دیگر دستگاه ها درخواست داریم برای آینده دفن زباله چاره اندیشی کنند.

نصرت اله کوزه گر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، زباله را یکی از  بزرگترین چالشهای  شهر رامسر،  عنوان و تصریح کرد: زباله شهر در منطقه کلاکولی اشکته چال در بین راه جواهرده و در داخل یک جنگل دفن می‌شود.

کوزه گر با اشاره به اینکه زباله به عنوان یکی از چالش های مهم منطقه به شمار می رود از عدم همراهی موثر مدیران شهرستانی، استانی و کشوری گلایه کرد و افزود: چنانچه از طرح های پیشنهادی  حمایت و پشتیبانی می کردند می توانستیم با اجرای مناسب و بکارگیری تکنولوژی روز کشورهای پیشرفته در راه رفع این معضل گام های موثری برداشته و زباله را از تهدید به یک فرصت تولید و رشد منابع اقتصادی تبدیل کنیم.

وی افزود: امروز زباله مشکلات فراوانی برای محیط زیست، منابع طبیعی و جنگل سرسبز منطقه ایجاد کرده است و چنانچه هر چه سریع تر این معضل بزرگ را حل نکنیم شاهد وارد شدن آسیب های جدی زیست محیطی در منطقه به ویژه شهرستان رامسر خواهیم بود.

شهردار رامسر اشاره کرد: با وجود راهکارهای فراوان و مناسب از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر رامسر و آمادگی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این حوزه و پیگیری های مکتوب و حضوری متاسفانه مدیران شهرستانی، استانی و حتی ملی کمترین حمایتی در اتخاذ تصمیم لازم و اجرایی شدن طرح های رفع معضل زباله نداشته اند.

شهردار رامسر افزود: فرهنگ سازی در بخش زباله و آموزش شهروندان برای کاهش تولید زباله و بهینه سازی آن برنامه ساده ای است که باید نهادینه شود، با مطالعه روش کار موفقیت آمیز مردم کشورهای دیگر، متوجه خواهیم شد که آنان چقدر به حفظ محیط زیست با رعایت اصول تفکیک زباله اهمیت می دهند.

زباله به طلای کثیف معروف است اما شهرداری هزینه های زیادی برای جمع آوری، حمل و دفن آن متحمل می شود بدون آنکه این طلای کثیف کمترین آورده درآمدی را نصیب شهرداری کند.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک و حدود یک سال دیگر زمینی برای دفن زباله در رامسر نخواهیم داشت و از محیط زیست،  منابع طبیعی و دیگر دستگاه ها درخواست داریم برای آینده دفن زباله چاره اندیشی کنند.

کوزه گر با اشاره به اینکه چنانچه زباله های تر را مدیریت نکنیم شیرابه هایی تولید خواهد کرد، افزود:  با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر رامسر که با شیب تندی از بالا دست جنگل به سمت شهر دارد با هر بارندگی این شیرابه ها سرازیر شده و وارد سفره های آب زیر زمینی و دریا می شود و طبق نظریه متخصصین، شیرابه های زباله ۲۰ نوع سرطان تولید می کنند.

وی با اشاره به چالش بزرگ زباله که شهرهای شمالی را فرا گرفته است، عنوان کرد: غرب مازندران بر خلاف شهرهای کویری عاری از زمین های مناسب برای دفع زباله است و لازم است شهرهای غرب مازندران با کمک و حمایت همه جانبه دولت  نسبت به ایجاد کارخانه ای که بتواند زباله را تبدیل به منابع و منافع اقتصادی کند اقدام کرده و شهرداری ها با مشارکت هم چاره اندیشی کنند.


برچسب ها: دفن زباله ، عروس ، شمال ، جنگل
ارسال به دوستان
کشورهایی که بودجه نظامی آن‌ها در سال ۲۰۲۵ بیشترین افزایش را داشته است (+ اینفوگرافیک) «عروسی ارمنی‌ها در یکی از جزایر دریاچه ارومیه»؛ 140 سال قبل (عکس) وقتی راننده روی شکم دراز می‌کشد! / ایده‌ای عجیب مشابه موتورسیکلت حملات جدید آمریکا به جنوب ایران : قشم، سیریک، بندر کنگ و بندرلنگه هرمزگان کشف مرز ناشناخته در زمین؛ سیاره ما تقارن شگفت‌انگیزی در نحوه بازتاب نور دارد فریبا: نمایش ایران مقابل مصر شجاعانه و تماشایی بود جزئیات مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد جزئیات مراسم وداع و تشییع پیکر رهبر شهید در تهران ضرورت ثبت‌نام و بیمه زائران اربعین در سامانه سماح رکورد تاریخی خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان ارتش سودان: در معرض توطئه‌ای صهیونیستی قرار داریم جان‌باختن یک فعال محیط‌زیست در حادثه آتش‌سوزی بهبهان؛ استان خوزستان غریب‌ آبادی: مسئولیت عاملان جنایت سردشت را با جدیت پیگیری می کنیم حذف آزمون و مصاحبه برای دریافت پروانه مشاوران املاک ادعای نتانیاهو: به یک توافق چارچوبی رسیده‌ایم که ما را قادر می‌سازد به درگیری با لبنان پایان دهیم