فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۳۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۰۷-۰۲-۱۳۹۶
کد ۵۳۶۰۲۲
انتشار: ۱۵:۳۸ - ۰۷-۰۲-۱۳۹۶

قرص برنج جان 10 همدانی را گرفت

عصر ایران
سال 94 نیز 8 نفر در همدان شامل 2 زن و 6 مرد به علت مسمومیت ناشی از مصرف این قرص جان باختند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: 10 نفر در همدان بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف قرص برنج جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایسنا، «علی‌احسان صالح»  اظهار کرد: آمارها افزایش تلفات ناشی از مصرف قرص برنج را در سال 95 نشان می‌دهد به طوری‌که 3 زن و 7 مرد در این مدت جان خود را بر اثر مصرف قرص برنج از دست دادند.

وی استفاده نادرست از قرص برنج را دارای عواقب جبران‌ناپذیری دانست و افزود: سال 94 نیز 8 نفر در همدان شامل 2 زن و 6 مرد به علت مسمومیت ناشی از مصرف این قرص جان باختند.

صالح در زمینه تبعات منفی استفاده از قرص برنج نیز عنوان کرد: با جذب قرص برنج در بدن انسان، آنزیم‌های سلولی بلوکه شده و زمینه سمی شدن سلول‌ها در تمام سیستم بدن مهیا می ‎ شود.

وی با بیان اینکه پادزهری برای بی‌تأثیر کردن مسمومیت با قرص برنج وجود ندارد، تأکید کرد: مصرف قرص برنج دارای علائمی چون کم ‎ خونی، کاهش اشتها و وزن، شکستگی و مرگ تدریجی استخوان ‎ ها است.

صالح با بیان این‌که استفاده نصف قرص برنج برای یک فرد بالغ کشنده است، یادآور شد: اختلالاتی چون اختلال نبض، کبدی و عصبی، اختلالات متابولیکی، از کارافتادگی کلیه، افت فشار خون و بی‌هوشی از اثرات استفاده از این قرص به شمار می ‎ رود.
برچسب ها: همدان ، قرص برنج
ارسال به دوستان
امیر پوردستان: مصلحت ایجاب کند، با عملیات‌ پیش‌دستانه دشمن را به‌شدت غافلگیر می‌کنیم پزشکیان پاکستان را ترک کرد نوحه دامن کشان رفتی دلم زیر و رو شد پرتغال 5-۰ ازبکستان؛ هیولا هنوز زنده است تأیید حکم حبس دوومیدانی‌کاران ایرانی در دادگاه تجدیدنظر کره جنوبی ادعای ترامپ: بازرسان هسته‌ای در زمان مناسب در ایران حضور خواهند یافت/ بازرسی‌ها ۱۰۰ درصد انجام خواهد شد تغییر قوانین پنالتی در جام جهانی ۲۰۲۶ توسط فیفا رفع اختلال خدمات کارت بانک تجارت پس از حمله سایبری اوکراین: به مسیر عضویت در اتحادیه اروپا ادامه می‌دهیم اعطای دکترای افتخاری جراحی قلب به پزشکیان، در پاکستان شناسایی نخستین مورد تب کریمه کنگو در اردبیل آقای مجری ؛ مظلوم نمایی نکن، اون روز که جیک جیک مستونت بود، یاد زمستونت نبود؟ رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶ وقتی نام علی دایی در جام جهانی ۲۰۲۶ دوباره می‌درخشد اینجا «کمربند نارنجی» است؛ شهری 18 هزار نفری که 90 درصد یک محصول جهانی را تولید می کند