فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۶۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۲۹-۰۷-۱۳۹۶
کد ۵۶۷۵۵۹
انتشار: ۱۲:۵۴ - ۲۹-۰۷-۱۳۹۶
عضو هیأت مدیره انجمن انبوه سازان مطرح کرد:

هنوز که هنوز است مصرف کردن را بلد نیستیم

عصر ایران
میزان مصرف انرژی در کشور ایران 4 برابر میانگین جهانی است و سهم ساختمان‌ها از این بریز و بپاش بیش از 40 درصد است. سال گذشته محمد کاظم ولی زاده رییس گروه مهندسی مرکز ملی آموزش مدیریت انرژی در نخستین همایش ناب سازی مصرف انرژی مدعی شد: 40 درصدی انرژی تولیدی کشور در بخش ساختمان مصرف می‌شود.

میزان مصرف انرژی در کشور ایران 4 برابر میانگین جهانی است و سهم ساختمان‌ها از این بریز و بپاش بیش از 40 درصد است. 
سال گذشته محمد کاظم ولی زاده رییس گروه مهندسی مرکز ملی آموزش مدیریت انرژی در نخستین همایش ناب سازی مصرف انرژی مدعی شد: 40 درصدی انرژی تولیدی کشور در بخش ساختمان مصرف می‌شود.

شاید همین هشدارهایی که کما بیش داده می‌شود باعث شد حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی بهمن ماه سال گذشته خبر از اجباری شدن دریافت برچسب انرژی ساختمان‌ها داده و تاکید کند: در صورت اجرایی شدن این طرح، ساختمان‌هایی که برچسب انرژی نداشته باشند تا دو هزینه مصرف انرژی خود برابر جریمه می‌شوند. 

محمدعلی پورشیرازی عضو هیأت مدیره انجمن شرکت‌های ساختمانی گفت: اینکه مبحث 19 ام در ساختمان‌های کشور به درستی رعایت نمی‌شود و ساختمان‌ها دچار اتلاف انرژی هستند یک موضوع، و اینکه فرهنگ و درک درستی از بهینه‌سازی و صرفه‌جویی بین مردم ما وجود ندارد، موضوع دیگری است. 

شیرازی معتقد است نه فقط سازنده‌ها بلکه خود مردم هم در این اتلاف عجیب و غریب نقش دارند. فرهنگ مصرف در هیچ کدام از امور خود را نداریم. این اتلاف به حوزه ساختمانی خلاصه نمی‌شود در مصرف برق و آب هم با همین مشکل در ایران مواجه هستیم. گاهی 16 چراغ برای 20 نفر مهمان در خانه روشن و به این روشنایی افتخار می‌کنیم. اتومبیل می‌خریم و راه درست مصرف سوخت را نمی‌دانیم.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: انرژی ، پول نیوز
ارسال به دوستان
نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد توافق چهارچوبی میان اسراییل و دولت لبنان چه مفادی دارد؟ سپاه: حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه فرانسه با اقتدار صدرنشین شد؛ سنگال امیدوار به صعود، عراق با جام وداع کرد تظاهرات مردم لبنان در اعتراض به توافق دولت با اسرائیل حمله به ایست‌وبازرسی بانه با 2 شهید و 5 مجروح محسن رضایی: رهبر انقلاب در سلامت کامل هستند و اجازه مذاکرات را دادند/ خواهان آزار و اذیت ملت آمریکا نیستیم حمله آمریکا به سایت های موشکی، پهپادی و راداری در جنوب ایران / سپاه: پاسخ به تجاوز و حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا آخرین تیر پرسپولیس برای آسیایی شدن به سنگ خورد ترامپ: به آزار و اذیت مسیحیان در آمریکا پایان دادم؛ اکنون دین به کشور بازگشته است/ ایران هنوز می‌تواند موشک شلیک کند تشکر رئیس جمهور لبنان از آمریکا به خاطر میزبانی از مذاکرات با اسرائیل تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و امارات شنبه ادارات کدام استان‌ها با تأخیر شروع به‌کار خواهند کرد؟ محسن رضایی: اگر دشمن جنگ جدیدی آغاز کنند تلفات وسیع خواهند داد ادعای نتانیاهو: ارتش تا خلع سلاح حزب الله در لبنان باقی خواهد ماند