فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۴۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۴-۰۹-۱۳۹۷
کد ۶۴۳۲۳۲
انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۴-۰۹-۱۳۹۷

مصرف 20 درصد برق ایران در اهواز

عصر ایران
در تابستان ۹۵ میزان مصرف برق اهواز ۲ هزار و ۶۰۰ مگاوات بوده که با استفاده از کنتورهای هوشمند و همچنین کنترل مصرف انرژی شاهد کاهش چشمگیر مصرف برق در اهواز بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز، گفت: میزان مصرف برق اهواز ۲۰ درصد کل کشور بوده و با میزان مصرف دو شهر اصفهان و مشهد و نیمی از تبریز برابر است و این موضوع بر اهمیت توجه به صنعت برق خوزستان به ویژه اهواز افزوده است.

به گزارش ایسنا، حسن کریمی با اظهار این‌که هدف شرکت مدیریت مصرف انرژی است نه کاهش آن، بیان کرد: در تابستان ۹۵ میزان مصرف برق اهواز ۲ هزار و ۶۰۰ مگاوات بوده که با استفاده از کنتورهای هوشمند و همچنین کنترل مصرف انرژی شاهد کاهش چشمگیر مصرف برق در اهواز بوده‌ایم.

وی با تاکید بر استفاده از کنتورهای هوشمند افزود: استفاده از این کنتورها کاهش زمان قطعی برق و تلفات غیرفنی، نظارت بر کیفیت برق، افزایش سطح خدمات و کاهش دخالت و خطای نیروی انسانی در قرائت و صدور قبض را در پی خواهد داشت.

کریمی از طراحی نرم افزاری در اتوماسیون برق اهواز خبرداد و افزود: این پروژه در صورت اجرایی شدن برای اولین بار در جهان خواهد بود که از طریق منحنی جریان برق، به صورت آنلاین می‌توان تشخیص داد در کدام فاز اتفاق رخ داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به ایستگاه‌های برق موجود در شرکت‌های نیشکر افزود: با همکاری و هماهنگی با مجموعه نیشکر مقرر شد میزان مصرف ۶۰ مگاواتی این شرکت‌ها به کمتر از ۱۰ مگاوات کاهش یابد و این در حالی صورت گرفت که هیچ مشکلی در تولید محصولات نیشکر به وجود نیامد.

وی با اشاره به این‌که همایش مدیریت مصرف در ادارات به میزبانی مجموعه بزرگ نفت و در راستای کاهش میزان مصرف برق ادارات انجام شد، عنوان کرد: در این همایش رونمایی و تشریح طرح فهام و همچنین نمایش کنتورهای هوشمند انجام و به ادارات ابلاغ شد تا در صورت عبور از حد مجاز میزان مصرف و به دستور استاندار خوزستان بدون اخطار قبلی برق آن اداره یا شرکت قطع شود.

کریمی ادامه داد: برای دقت در مصرف انرژی در تابستان امسال، بار مصرفی ادارات اهواز در زمان تعطیلی پایش شده و همه ساختمان‌های اداری موظف بودند پس از تعطیلی، برق مصرفی خود را تا ۹۰ درصد کاهش دهند.

وی با بیان این‌که مصرف برق در منطقه کیانپارس اهواز با استان گلستان برابر است، گفت: میزان مصرف برق اهواز ۲۰ درصد کل کشور بوده و با میزان مصرف دو شهر اصفهان و مشهد و نیمی از تبریز برابر است و این موضوع بر اهمیت توجه به صنعت برق خوزستان به ویژه اهواز افزوده است.

برچسب ها: اهواز ، برق ، مصرف برق
ارسال به دوستان
محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر "گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود" روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد