فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۳۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۰۸-۰۳-۱۳۹۹
کد ۷۳۰۶۴۰
انتشار: ۱۲:۲۷ - ۰۸-۰۳-۱۳۹۹

کرونا در سنندج به مرز هشدار رسید

کرونا در سنندج به مرز هشدار رسیدمعاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: روند عادی‌سازی شرایط در سطح شهر و بی‌اهمیتی از سوی مردم نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی، کردستان را با موج شدیدتری از بیماری کرونا مواجه خواهد کرد و هم اکنون سنندج در مرز هشدار قرار دارد.

دکتر صدیق جدیدالاسلامی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به دور جدید شیوع کرونا در استان خطاب به شهروندان هشدار داد و اظهار داشت: بیماری کرونا به این زودی از بین نخواهد رفت و همچنان ادامه دارد لذا بهترین کار پذیرش شرایط موجود تا قطع زنجیره کامل این ویروس است.

 وی با اشاره به اینکه فاصله‌گیری فیزیکی، اجتماعی و هوشمند باید جدی گرفته شود، افزود: مراقبت‌های مقطعی در روند ابتلا به این بیماری تأثیری ندارد و مستلزم بهداشت مستمر و عدم تجمع در اماکن عمومی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به خطر آغاز موج دوم و سوم شیوع کرونا در استان  گفت: اگر بهداشت فردی و اجتماعی رعایت نشود باید منتظر موج‌های بعدی بیماری شد که این مسئله می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیر و افزایش تعداد مبتلایان را به همراه داشته باشد.

جدیدالسلامی با بیان اینکه ابتلا به کرونا در سنندج به مرز هشدار رسیده است، تاکید کرد: در صورتی که شهروندان با بی توجهی خود به روند افزایشی ابتلا دامن بزنند، کرونا رد سنندج به مرحله بحران می رسد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در استان مربوط به سنندج است، گفت: هر روز با موجی جدید  از مبتلایان کرونا در بیمارستان مواجه هستیم.

جدیدالاسلامی با تاکید بر اینکه متوسط بستری شدگان در روزهای اوج کرونا در استان کمتر از ۱۰۰ نفر بود، تعداد بستری شدگان در کل استان را ۱۳۸ نفر اعلام و اظهار داشت:  گفت: ۹۰ نفر از این تعداد در بیمارستان توحید سنندج بستری هستند.

وی هشدار داد: رفتار و سرعت گسترش این بیماری چون قابل پیش‌بینی نیست، موج دوم و سوم  اگر اتفاق بیافتد سرعت اپیدمی فوق‌العاده گسترده‌تر می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: روند عادی‌سازی شرایط در اماکن، معابر و بی‌اهمیتی از سوی مردم نسبت به قرنطینگی، به دلیل پیچیدگی و فعال بودن این ویروس، منشا مشکلات عمده‌ای خواهد شد.

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، تاکنون ۱۴۱۵۹۱ نفر در کشور به کرونا مبتلا شده‌اند، تعداد کل قربانیان به ۷۵۶۴ نفر رسیده است و ۱۱۱۱۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: سنندج ، کرونا ، کردستان
ارسال به دوستان
تیراندازی در مدرسه‌ای در فیلیپین/ ۳ کشته و چندین مصدوم ۳کشته در آتش‌سوزی مرگبار ۲ پژو / احتمال افزایش آمار جان‌باختگان با کشف یک گوشواره نوزاد ۵۴ مصدوم و ۱۸ مفقود در پی انفجار در منطقه صنعتیِ قطر رگبار پراکنده باران در ۵ استان نوار شمالی کشور سدهای کشور چقدر آب دارند؟ ۳ شرط تل‌آویو برای خروج از جنوب لبنان قدیمی‌ترین تصویر از یک «خودروی زرهی» در ایران؛ 110 سال قبل تمام توپ های جام جهانی از 1930 تا 2026 (تصویری) پرده‌برداری از چگونگی ارتباط پرندگان، ماهی‌ها، حشرات و پستانداران با یکدیگر افشای راز سرقت نافرجام ۷ کیلو طلا در شمال تهران اعترافات مردی که همسرش را با چکش کشت/ به زنم شک کرده بودم مطالعه جدید نشان داد: باکتری‌های روده و دهان میان افراد یک خانه منتقل می‌شوند ترامپ حق داشت یا حقیقت چیز دیگری است؟ پایان جنگ با «تسلیم مشروطِ» ایالات متحده برابوس؛ وقتی موتور سیکلت سفارشی معرفی می کند (+تصاویر) چگونگی یادگیری ریاضی در عصر هوش مصنوعی