فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۰۹-۰۲-۱۳۹۰
کد ۱۶۴۰۲۹
انتشار: ۱۳:۰۱ - ۰۹-۰۲-۱۳۹۰

کاهش خطر ابتلا به دیابت با مصرف قهوه

عصر ایران
وی در این تحقیق پیشنهاد می‌دهد که قهوه زمانی می‌تواند تاثیر مثبت بر این بیماری داشته باشد که در فواصل زمانی مناسب مصرف شود.


ایسنا: نتایج پژوهشی جدید نشان داد: کافئین سوخت و ساز گلوکز را مختل می‌کند و در ابتلای به دیابت نقش دارد.

پژوهشگران دانشگاه سائوپائولو بیش از 70 هزار زنی که به دیابت مبتلا نبودند را طی یک پژوهش طولانی به مدت 11 سال مورد بررسی قرار دادند.

گرچه یافته‌های مطالعه دکتر دانیلا سارتوریلی از دانشگاه سائوپائولو، گاهی به تاثیر قهوه بر کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 اشاره می‌کند، اما وی در این تحقیق پیشنهاد می‌دهد که قهوه زمانی می‌تواند تاثیر مثبت بر این بیماری داشته باشد که در فواصل زمانی مناسب مصرف شود.

در این تحقیق تنها آن دسته از افرادی که بیش از یک فنجان قهوه را بعد از ناهار مصرف کردند، با خطر کم‌تری از ابتلا به دیابت مواجه بودند. این افراد با آن دسته از شرکت کنندگانی مقایسه شدند که اصلاً قهوه مصرف نمی‌کردند.
برچسب ها: دیابت ، مصرف قهوه
ارسال به دوستان
توهین قاسمیان، روحانی نزدیک به جلیلی: مذاکره کنندگان به شبکه‌ای وصل هستند که به شبکه یهود می‌رسد(فیلم) توافق چهارچوبی میان اسراییل و دولت لبنان چه مفادی دارد؟ سپاه: حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا در منطقه فرانسه با اقتدار صدرنشین شد؛ سنگال امیدوار به صعود، عراق با جام وداع کرد تظاهرات مردم لبنان در اعتراض به توافق دولت با اسرائیل حمله به ایست‌وبازرسی بانه با 2 شهید و 5 مجروح محسن رضایی: رهبر انقلاب در سلامت کامل هستند و اجازه مذاکرات را دادند/ خواهان آزار و اذیت ملت آمریکا نیستیم حمله آمریکا به سایت های موشکی، پهپادی و راداری در جنوب ایران / سپاه: پاسخ به تجاوز و حمله به نقاط استقرار ارتش آمریکا آخرین تیر پرسپولیس برای آسیایی شدن به سنگ خورد ترامپ: به آزار و اذیت مسیحیان در آمریکا پایان دادم؛ اکنون دین به کشور بازگشته است/ ایران هنوز می‌تواند موشک شلیک کند تشکر رئیس جمهور لبنان از آمریکا به خاطر میزبانی از مذاکرات با اسرائیل تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و امارات شنبه ادارات کدام استان‌ها با تأخیر شروع به‌کار خواهند کرد؟ محسن رضایی: اگر دشمن جنگ جدیدی آغاز کنند تلفات وسیع خواهند داد ادعای نتانیاهو: ارتش تا خلع سلاح حزب الله در لبنان باقی خواهد ماند