کد خبر ۲۵۳۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۰۳-۱۱-۱۳۹۱
کد ۲۵۳۵۸۳
انتشار: ۱۹:۵۴ - ۰۳-۱۱-۱۳۹۱

آلودگی هوا بروز دیابت را افزایش می دهد

آلودگی هوا رند التهاب و تورم بافتی را تشدید می کند و در نتیجه باعث مقاومت سلول ها به انسولین می شود .
 
دکتر محمود ملک خسروی، متخصص روان شناسی بالینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:  تحقیقات نشان داده است خانم هایی که در مناطق آلوده زندگی می کردند احتمالاً ابتلا به دیابت در آن ها بیشتر است.
 
وی در ادامه مطلب خود افزود: چرا که آلودگی هوا روند التهاب و تورم بافتی را تشدید می کند و در نتیجه باعث مقاومت سلول ها به انسولین می شود.
 
خسروی تصریح کرد: اما آنچه بدتر از زندگی کردن کنار یک جاده شلوغ است عادت به سیگار کشیدن است چرا که دود تنباکو، دشمن ریه هاست و باعث می شود سیستم دفاعی بدن فوراً اقدام به ترمیم  بازسازی خسارت وارد شده کند.
 
وی خاطر نشان کرد: اگر چه گاهی بیش از اندازه جبران می کند و به جای ترمیم سلول های سفید آنقدر تهاجمی شده که عاقبت منجر به بیماری ریوی می شود.
برچسب ها: آلودگی هوا ، دیابت
ارسال به دوستان
قراردادی که ایلان ماسک را نجات داد؛ کدام کشور آسیایی ناجی «اسپیس‌ایکس»‌ شد؟ چرا جنگنده اف ۳۵ موشک‌هایش را درون بدنه خود پنهان می‌کند؟ ایران قدیم؛ تصویری از یک «درویش خوش‌قیافه» در دوران قاجار مغز ما چگونه همزمان به دو زبان صحبت می‌کند؟ برندهای خودرویی با کمترین مشکل گزارش شده از سوی خریداران در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) درخشش بیرانوند در جام جهانی؛ بهترین بازیکن زمین شد تیزبین ها مچ این ماهی پنهان کار را بگیرند! / رکورد 10 ثانیه رکوردداران حبس نفس با حضور یک قهرمان برهنه! (اینفوگرافیک) رقابت در عصر هوش مصنوعی: چه کسانی برنده خواهند بود؟ استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین برای تخمین هزینه پروژه های صنعتی آموزش زبان انگلیسی به سبک عصر ایران / درس پنجاه و شش واکنش نتانیاهو به شایعات تاثیرپذیری از دونالد ترامپ وقوع انفجار در تاسیسات گاز مایع راس لفان قطر گل آفساید طارمی؛ هیجان در نیمه نخست جدال ایران و بلژیک تنها عرق کردن نیست؛ راه پنهان از دست دادن آب بدن