فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۴۳۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۸-۰۹-۱۳۹۷
کد ۶۴۳۸۲۶
انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۸-۰۹-۱۳۹۷

تاثیر آب پرتقال بر زوال عقل

تاثیر آب پرتقال بر زوال عقل

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد نوشیدن روزانه یک لیوان آب پرتقال می‌تواند به طور چشمگیری خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، محققان در این بررسی به مطالعه روی ۲۸ هزار مرد در آمریکا پرداخته و میزان مصرف میوه و سبزی در این افراد را در بازه زمانی ۱۹۸۶ تا ۲۰۰۲ و عملکرد شناختی آنان را برای مدت حدود سه دهه مورد ارزیابی قرار دادند. میانگین سنی این مردان حدود ۵۱ سال بوده‌ است.

محققان در بررسی‌های خود مشاهده کردند مردانی که یک لیوان کوچک آب پرتقال مصرف می‌کنند ۴۷ درصد کمتر از افرادی که کمتر از یک وعده در ماه از این آب میوه استفاده می‌کنند احتمال دارد به کندیِ مهارت‌های ذهنی دچار شوند.

آنها همچنین دریافتند مردانی که بیشترین میزان مصرف سبزیجات را دارند ۳۴ درصد کمتر دچار ضعف حافظه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، به گفته محققان آمریکایی میوه‌ها و سبزیجات سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی از جمله آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که می‌توانند به حفظ سلامت مغز کمک کنند.

برچسب ها: آب پرتقال ، زوال قلب
ارسال به دوستان
نکات حسین موسویان درباره توافق ایران و آمریکا: تندروهای تهران و واشنگتن برای جلوگیری از اجرای آن متحد می شوند/ از "بده بستان های بزرگ" نهراسید رویترز : امارات 20 میلیارد دلار از دارایی های ایران را آزاد می کند/ قسط اول پرداخت شد: 3 میلیارد دلار پاسخ قالیباف به ترامپ: باید بدون هیچ بهانه‌ای به تعهدات داده شده، عمل شود گفت و گوی مصر و قطر درباره تلاش‌های میانجیگری بین آمریکا و ایران عراقچی: رفع تحریم و برنامه‌ هسته‌ای در دور دوم بحث می‌شود بقایی: خطوط قرمز ما در روند مذاکرات ثابت بوده است توییت آشنا درباره مذاکره کنندگان دیروز و امروز تیراندازی در آمریکا/ یک کشته و ۱۱ زخمی  نماینده ولی فقیه: ثبت نام حج آینده زودتر انجام خواهد شد سخنگوی وزارت خارجه: هیچ‌یک از مطالب منتشرشده درباره محتوای مذاکرات را نمی‌توانم به صورت رسمی تأیید کنم  ایرنا: وزیر خارجه پاکستان عازم ژنو می شود ادعای ترامپ: توافق با ایران احتمالا آخر هفته یا دوشنبه امضا شود حزب‌الله: آتش‌بس بدون خروج اشغالگران از لبنان بی‌نتیجه است پوتین: حملات پهپادی اوکراین با هدف ایجاد شکاف میان روس‌ها انجام می‌شود گردشگری دریایی در مازندران تا اطلاع بعدی ممنوع شد