فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۹۴۷۳۶
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۳۱-۰۳-۱۴۰۲
کد ۸۹۴۷۳۶
انتشار: ۰۹:۰۸ - ۳۱-۰۳-۱۴۰۲

تا حالا درخت انبه دیده اید؟! (عکس)

عصر ایران
انبه میوه‌ای گرمسیری و گیاه آن از سرده های تیرهٔ سنجدیان است. خاستگاه انبه شبه جزیرهٔ هند، پاکستان، بنگلادش و آسیای جنوب‌شرقی است.

عصر ایران- میوهٔ انبه علاوه بر مصرف خوراکی، آشپزی و آب میوه همچنین به عنوان طعم‌دهنده، رنگ‌دهنده و عطر نیز کاربرد دارد. درخت انبه قد بلندی دارد و ممکن است به ۳۵ تا ۴۰ متر برسد. قطر قسمت شاخ و برگ‌دار آن نیز می‌تواند به ۱۰ متر برسد. عمر این درخت طولانی است و برخی از درخت‌های انبه با وجود ۳۰۰ سال سن هنوز میوه می‌دهند.

این میوه پر خاصیت در هند به سافدا معروف است، انبه با پسته و بادام هندی هم‌خانواده است و ۱۰۰۰ نوع مختلف دارد.(ویکیپدیا)

تا حالا درخت انبه دیده اید؟! (عکس)

برچسب ها: انبه ، درخت
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۸۹
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
17
113
چه قشنگ و پر میوه.
حرفشنو
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
14
108
برام جالب بود .هم عکسش .همتوضیحات ممنون .
پاسخ ها
پاییز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
درخت جلو خونه من
کاظم
Germany
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
27
87
مختصر و مفید. جالب بود نمی دانستم 1000 جور انبه داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
15
82
میوه با ارزش انبه باید هم درختی با ابهت و سایه ای زیبا و با درد بخور داشته باشه چقدر زیباست.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
29
106
هموطنانی که درخت انبه ندیدن احتمالا از جنوب شرق ایران تا جنوب غرب، از استان‌های سیستان و بلوچستان. جنوب کرمان و هرمزگان بوشهر و خوزستان دیدن نکردن، کمتر خونه یا باغی هست که انبه نداشته باشه
ب
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
23
129
امسال خیلی گرون شده و جزو میوه های لوکس شده ،خریدش سخت شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
26
118
به‌ نام‌ هستی بخش هنرافرین و با سلام به شما که این تصویر بسیار زیبا را ارسال کردید وگوشه‌ای از زیبایی خداوند را به ما نشان دادید با سپاس فراوان یا علی.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
73
59
ما که اصلا ندیدیم ههههههه
همبن الان سه تا دونه از درختای توی حیاط چیدم و خوردیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
44
65
ما خودمون داریم. میشه وقتی نارسه باهاش ترشی درست کرد. یا خشکش کرد و تو غذا به عنوان چاشنی استفاده کرده. میوه رسیده شم که نگو!!
م ت
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
13
76
بندر عباس تو خانه های ویلایی ( بعضی هاشون) هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
13
61
ماشالله درخت پر برکتی هست
آیا مغز افراد منطقی با افراد احساسی متفاوت است؟ علم چه می‌گوید؟ ترکیب این سه کار با قهوه مرگ آور است عراق؛ بازداشت گسترده مقامات سیاسی به اتهام فساد مالی / بازداشت 3 نماینده مجلس هواپیمای فضایی فوق‌سری چین دوباره جسمی ناشناخته را در مدار زمین رها کرد ۱۰ اختراع و ایده مهم نیکولا تسلا که دنیا را تغییر داد علاقه به پیاز شاید نشانه‌ای از سلامت بهتر باشد! شواهدی از تحولی بزرگ در تکامل انسان در حال شکل‌گیری است! فهرست ۳۲ تیم مرحله حذفی جام جهانی و برنامه بازی ها عکس یادگاری «بادیگاردهای ظل‌السلطان، پسر ناصرالدین شاه» فعال سیاسی اصلاح‌طلب: پیش‌نویس تفاهم با آمریکا ۲۳ بار در حاکمیت چرخیده است/ پیام رهبری تذکر برای عدم خوش‌باوری بود  پارادوکسِ استعداد و شکست؛ چرا فوتبال ایران در مسیر جهانی‌شدن متوقف می‌شود؟ کاظمی: زمان امتحانات نهایی تغییر نمی‌کند یک نام، دو دنیای متفاوت؛ تفاوت های شگفت انگیز فیل آفریقایی و آسیایی که نمی دانستید! (+اینفوگرافیک) عدد ۳ دست از سر تیم ملی فوتبال ایران برنداشت؛ حتی در آخرین ثانیه افت رتبه تمام دانشگاه‌های ایرانی در کیو اس ۲۰۲۷؛ پیشروی عربستان و امارات (+جدول)