فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۸۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۰۸-۰۶-۱۴۰۴
کد ۱۰۸۹۹۵۶
انتشار: ۱۲:۰۶ - ۰۸-۰۶-۱۴۰۴

کاهش خطر بیماری‌ قلبی با رژیم غذایی غنی از پتاسیم

کاهش خطر بیماری‌ قلبی با رژیم غذایی غنی از پتاسیم
تحقیقات قبلی نشان داده است که حذف نمک از وعده‌های غذایی می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش دهد. کاهش تعداد وعده‌های غذایی که به آنها نمک اضافه می‌کنید یا حذف کامل آن می‌تواند تفاوت زیادی در سلامت قلب شما ایجاد کند.

داده‌های یک مطالعه نشان می‌دهد مصرف مواد غذایی غنی از پتاسیم مانند آووکادو، موز و اسفناج، می‌تواند خطر ابتلا، بستری و حتی مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را تا ۲۴ درصد کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، تحقیقات قبلی نشان داده است که حذف نمک از وعده‌های غذایی می‌تواند خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش دهد. کاهش تعداد وعده‌های غذایی که به آنها نمک اضافه می‌کنید یا حذف کامل آن می‌تواند تفاوت زیادی در سلامت قلب شما ایجاد کند.

پتاسیم، میزان نمکی را که بدن شما از جریان خون خارج می‌کند، افزایش می‌دهد. در یک مطالعه، متخصصان تلاش کردند تا بفهمند که آیا پتاسیم بیشتر می‌تواند با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی برای افراد مفید باشد یا خیر.

پروفسور «هنینگ بوندگارد»، استاد بیمارستان دانشگاه کپنهاگ و نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: بدن انسان با یک رژیم غذایی غنی از پتاسیم و کم سدیم تکامل یافته است.

وی افزود: پتاسیم برای عملکرد قلب بسیار مهم است و ما از مطالعات مشاهده‌ای می‌دانیم که پتاسیم پایین خطر آریتمی و نارسایی قلبی و مرگ را افزایش می‌دهد. سوال ساده‌ای که در این آزمایش پرسیدیم این بود: آیا با افزایش سطح پتاسیم در بدن به بیماران سودی می‌رسانیم؟

به گزارش گاردین، این آزمایش شامل ۱۲۰۰ بیمار قلبی در دانمارک با دفیبریلاتورهای قلبی قابل کاشت (ICD) بود که به نیمی از آنها توصیه‌های غذایی در مورد چگونگی افزایش سطح پتاسیم داده شد.

نتایج نشان داد که افزایش سطح پتاسیم خون در رژیم غذایی با «کاهش قابل توجه خطر» - ۲۴ درصد - بیماری‌های قلبی، بستری شدن در بیمارستان به دلایل بیماری قلبی یا مرگ به هر دلیلی مرتبط است.

این نتایج در کنگره انجمن قلب و عروق اروپا در مادرید، بزرگترین کنفرانس قلب جهان، ارائه شد.

برچسب ها: قلب ، رژیم غذایی ، پتاسیم
ارسال به دوستان
captcha
داماد ترامپ با سران حماس دیدار می‌کند خاتمی: امیدوارم مراکز قدرت گفت‌وگو را به رسمیت بشناسند/ امیدوارم به‌جای اینکه یکطرفه بگویند و بشنوند، به شنیده‌ها ترتیب اثر بدهند حملات موشکی و پهپادی به جازان عربستان پاپ لئو خواستار پایان خشونت علیه فلسطینیان در کرانه باختری شد  تفاوت‌های حمله قلبی و رفلاکس معده رئیس مرکز رسانه مجلس: جزئیات طرح مقابله با نفوذ بیگانگان هنوز تصویب نشده رونق خانه‌های مشهور به دلیل حضور در یک سریال ؛ از «بریکینگ بد» تا «تد لاسو» ۲۴ مهر، موعد انتخابات شوراها؛ تاریخ برگزاری تصویب شد کشف داروهای سقط جنین و مخدر در بازرسی از ۲ واحد صنفی در فارس علی زندوکیلی در کنسرت‌نمایش «سیاوش» فرمانده کل ارتش خطاب به ترامپ: غلط می‌کنی می‌گویی تنگه هرمز برای آمریکاست حرف‌های نیکول کیدمن درباره هر دو طلاقش: حاضر بودم بازیگری را به خاطر تام کروز کنار بگذارم ادعای جدید اکسیوس: تماس محرمانه آمریکا با فرمانده سپاه از طریق نچیروان بارزانی چرا خاموشی‌ها دقیقاً مطابق جدول زمانبندی اعمال نمی‌شود؟ اتهام کلاهبرداری علیه سلنا گومز و مادرش