فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۸۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۳ - ۲۲-۰۵-۱۴۰۳
کد ۹۸۹۱۳۵
انتشار: ۰۷:۵۳ - ۲۲-۰۵-۱۴۰۳

ویتامینی که دربرابر حمله قلبی از شما حفاظت می‌کند

ویتامینی که دربرابر حمله قلبی از شما حفاظت می‌کند
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مکمل‌های ویتامین D ممکن است خطر حمله قلبی و سایر بیماری‌های قلبی را برای افراد بالای ۶۰ سال کاهش دهد.

«راشل نیل»، محقق ارشد از مؤسسه تحقیقات پزشکی QIMR استرالیا، می‌گوید: «نتایج ما نشان می‌دهد که تحقیق بیشتر در مورد فواید احتمالی ویتامین D در حوادث قلبی عروقی، به‌ویژه در افرادی که در معرض خطر بالاتر ابتلاء به این رویداد هستند، ممکن است ضروری باشد.»

به گزارش مهر، نیل در ادامه افزود: «شواهد مفید برای افرادی که از استاتین‌های کاهش دهنده کلسترول یا سایر دارو‌های قلبی استفاده می‌کنند، قوی‌تر بود.»

او گفت: «این کارآزمایی، شواهدی از سودمندی برای افرادی که دارو‌هایی برای درمان بیماری‌های قلبی عروقی یا کلسترول بالا مصرف می‌کردند نشان داد و ویتامین D میزان حمله قلبی را کاهش داد.»

وی افزود: «با این حال، یافته‌ها قطعی نیستند. به طور کلی، ما هیچ اثر آماری قابل توجهی از ویتامین D بر روی حوادث قلبی عروقی مهم مانند سکته مغزی، انفارکتوس میوکارد [حمله قلبی]، یا درمان عروق مسدود شده در قلب پیدا نکردیم.»

نیل گفت: «مصرف دوز متوسط ویتامین D بعید است که مضر باشد. افرادی که در معرض خطر حوادث قلبی عروقی هستند ممکن است بخواهند ویتامین D مصرف کنند، حتی اگر کمبود ویتامین D نداشته باشند، اما باید حتماً با مشورت پزشک شأن این کار را انجام دهند.»

برای این مطالعه، محققان به‌طور تصادفی به بیش از ۲۱۰۰۰ مرد و زن ۶۰ تا ۸۴ ساله ۶۰۰۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین D یا دارونما به مدت پنج سال دادند.

محققان دریافتند که میزان حوادث قلبی عروقی عمده در میان افرادی که ویتامین D مصرف می‌کردند، ۹ درصد کمتر از افرادی است که دارونما مصرف می‌کردند.

در میان افرادی که ویتامین D مصرف می‌کردند، میزان حملات قلبی ۱۹ درصد کمتر بود. با این حال، هیچ تفاوتی در میزان سکته مغزی در دو گروه مشاهده شد.

محققان خاطرنشان کردند که اثر ویتامین D در میان افرادی که از استاتین‌ها یا سایر دارو‌های قلبی عروقی استفاده می‌کردند قوی‌تر به نظر می‌رسید، اما این یافته از نظر آماری معنی دار نبود.

برچسب ها: ویتامین ، قلب
ارسال به دوستان
captcha
ترامپ: روسیه با آزادی یک شهروند آمریکایی موافقت کرد موبایل همه‌چیز را عوض کرد، جز یک چیز ؛ استعداد و نگاه حمله پهپادی به پالایشگاه نفت لیبی عبور دمای هوا در خوزستان از مرز ۵۰ درجه سانتی‌گراد در روزهای گرم تابستانی تدوین قانون جدید تنگه هرمز؛ هیچ شناور متخاصمی حق ورود به خلیج فارس را ندارد جنگنده ای که 6 سال زودتر از جت های آمریکایی روی کاغذ آمد (+عکس) ابراز همدردی اسماعیل بقائی با قربانیان زلزله کلمبیا و خانواده‌های آنان 8 نشانه که ممکن است از کمبود ویتامین D خبر بدهند تکذیب نقص اطلاعات فراجا در قطع کالابرگ و اعلام جزئیات جدید پالایش سفرهای خارجی با باکتری های روده تان مهربان باشید؛ 7 راه برای تقویت میکروبیوم فروش جنگنده‌ها و مهمات آمریکایی به اروپا با آزادی عمل در انتقال به اوکراین واژگونی مرگبار خودروی فیدیلیتی در محور فولادمحله به کیاسر با ۳ کشته و مصدوم آزادی رابرت گیلمن تفنگدار سابق آمریکایی از زندان روسیه با توافق ترامپ و پوتین کشف کشتی غرق‌شده ۲۱۰۰ ساله رومی با صدها کوزه باستانی در سواحل سیسیل سقوط مرگبار پژو پارس به دره در محور سی‌سخت به یاسوج با ۳ کشته و یک مصدوم