فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۴۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۰۶-۱۲-۱۴۰۳
کد ۱۰۴۰۰۲۲
انتشار: ۱۱:۱۴ - ۰۶-۱۲-۱۴۰۳

آیا کلم بروکلی برای کنترل قند خون مفید است ؟

آیا کلم بروکلی برای کنترل قند خون مفید است ؟
کلم بروکلی برای کنترل قند خون مفید است ؟ ؛ ماده‌ای در جوانه‌های بروکلی وجود دارد که می‌تواند به دیابت نوع ۲ و به کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به پیش دیابت کمک کند.

 تحقیقات جدید نشان می دهد که ترکیب موجود در جوانه کلم بروکلی ممکن است در درمان پیش دیابت موثر باشد.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه گوتنبرگ در سوئد دریافتند که سولفورافان، ترکیبی که در جوانه‌های بروکلی یافت می‌شود، ممکن است به کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به پیش دیابت کمک کند.

این مطالعه نشان داد که این ترکیب برای افرادی که دارای انواع متابولیسم خاص و باکتری خاص روده هستند، بهتر عمل می‌کند.

در حالی که این مطالعه نشان می‌دهد که سولفورافان می‌تواند برای درمان شخصی تر استفاده شود، متخصصان تاکید می‌کنند که یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم هنوز کلید مدیریت پیش دیابت هستند.

به نقل از مدیکال نیوز تودی، پیش دیابت زمانی اتفاق می‌افتد که سطح قند خون فرد فراتر از محدوده طبیعی باشد اما هنوز به آستانه تشخیص دیابت نوع ۲ نرسیده باشد.

پیش از این، محققان دریافتند که سولفورافان، ماده‌ای در جوانه‌های بروکلی، می‌تواند به دیابت نوع ۲ کمک کند. در یک مطالعه در سال ۲۰۱۷، بیمارانی که دوزهای بالای سولفورافان مصرف کردند، سطح قند خون بسیار پایین‌تری داشتند.

این تحقیق جدید شامل ۸۹ فرد مبتلا به قند خون ناشتا، که نشانگر کلیدی پیش دیابت است، بود.

شرکت کنندگان همچنین دارای اضافه وزن یا چاقی بودند و بین ۳۵ تا ۷۵ سال سن داشتند.

به مدت ۱۲ هفته، به شرکت‌کنندگان به‌طور تصادفی سولفورافان یا دارونما داده شد، در حالی که نه محققان و نه شرکت‌کنندگان نمی‌دانستند چه کسی کدام درمان را دریافت کرده است. در مجموع ۷۴ شرکت کننده تمام مراحل مطالعه را با موفقیت به پایان رساندند.

این مطالعه نشان داد شرکت‌کنندگانی که ترکیب سولفورافان را مصرف کردند، در مقایسه با افرادی که دارونما دریافت کردند، به طور متوسط کاهش بیشتری در سطح قند خون ناشتا داشتند.

تفاوت بین دو گروه معنی دار بود. هنگام بررسی زیرگروه‌های بالینی خاص، یک اثر حتی واضح‌تر مشاهده شد.

بیشترین پیشرفت‌ها در افراد مبتلا به علائم اولیه دیابت مرتبط با افزایش سن، BMI نسبتاً پایین‌تر در چارچوب مطالعه، مقاومت کم به انسولین، شیوع کم بیماری کبد چرب و ترشح کمتر انسولین مشاهده شد.

محقق ارشد، دکتر «آندرس روزنگن»، از دانشگاه گوتنبرگ، گفت: «ما دریافتیم که سولفورافان، ترکیبی که به میزان زیادی در سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی وجود دارد، گلوکز خون را در افراد مبتلا به پیش دیابت کاهش می‌دهد. در مراحل اولیه دیابت، تولید گلوکز از کبد افزایش می‌یابد. سولفورافان به طور خاص با افزایش تولید گلوکز تداخل می‌کند و آن را کاهش می‌دهد. با انجام این کار، گلوکز خون ناشتا در سطوح پایین‌تری حفظ می‌شود که مفید است.»

روزنگرن افزود: «ما همچنین دریافتیم افرادی که دارای فراوانی بالایی از یک میکروب خاص روده هستند که پیش‌ساز غیرفعال را به سولفورافان فعال تبدیل می‌کند، تأثیر بیشتری دارند.»

برچسب ها: کلم بروکلی ، قند خون
ارسال به دوستان
ادعای ترامپ: توافق با ایران احتمالا آخر هفته یا دوشنبه امضا شود حزب‌الله: آتش‌بس بدون خروج اشغالگران از لبنان بی‌نتیجه است پوتین: حملات پهپادی اوکراین با هدف ایجاد شکاف میان روس‌ها انجام می‌شود گردشگری دریایی در مازندران تا اطلاع بعدی ممنوع شد گروسی: اولویت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی راستی‌آزمایی کامل توانمندی‌های هسته‌ای ایران است ۱۰ مصدوم در پی آتش‌ سوزی مرکز توانبخشی «امید» مسجدسلیمان نخست وزیر پاکستان: متن نهایی توافق صلح تهیه شده ۷۷۵ مورد ابتلا به تب دنگی در چابهار؛ تشدید عملیات مه‌پاشی و کنترل آئدس پاسخ عضو تیم رسانه‌ای مذاکرات به ادعای نبویان درباره تنگه هرمز ادعای وزیر انرژی آمریکا: روزانه حدود هفت میلیون بشکه از خلیج فارس عبور می‌کند ایستگاه حاشیه(۱)/ از رکورد کارت قرمز تا شبکه ای که اجرای شکیرا را پخش نکرد دریادار سیاری: هرگز به سمت تولید سلاح کشتار جمعی نخواهیم رفت/قدرت ما در تنگه هرمز حاکم است ترامپ توئیت عراقچی را بازنشر داد ایستگاه تاکتیک(1): وقتی فوتبال با اکسیژن و هوش برنده می‌شود انتشار تصاویر ماهواره‌ای از خسارت به سایت راداری و پایگاه هوایی آمریکا در بحرین